נפרדים מהקורונה

בנט קבע: יבוטל בידוד ילדים השבים מחוץ לארץ

ראש הממשלה ממשיך לקצץ בהגבלות הקורונה ברקע דעיכת הגל החמישי, כשהמטרה היא לבטל את כולן בשבועיים, מלבד חובת עטיית מסיכות • בימים הקרובים: הקלה בנתב"ג (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנט (צילום: עמית שאבי, פול)

במשרדי ראש הממשלה והבריאות נערכים לסדרת הקלות דרמטיות בתחום התעופה והתיירות, על רקע הירידה המתמדת בנתוני התחלואה בישראל. בעקבות הדברים, חובת הבידוד לילדים לא מחוסנים בחזרה מישראל תתבטל, וכך גם החובה לבצע בדיקת קורונה לפני העלייה לטיסת החזרה לישראל מחו"ל. ההקלות באות כחלק מתכנון ראש הממשלה נפתלי בנט להסיר את כל הגבלות הקורונה תוך שבועיים.

ביממה הקרובה צפוי להתקיים דיון עם בכירי משרד הבריאות וראש הממשלה בנט על הסרת הגבלות הקורונה. הערב (רביעי) דווח ב'חדשות 12' כי בנט צפוי לתמוך בביטול חובת הבידוד לילדים לא מחוסנים השבים מחו"ל, אשר לאחר השינוי ידרשו להישאר בבידוד כמו כל אחד אחר - עד לקבלת תוצאות הבדיקות בנתב"ג או עד 24 שעות לכל היותר.

הקלה נוספת שנשקלת היא ביטול הבדיקה לחוזרים מחו"ל לפני הטיסה לארץ. לפי המדיניות כיום, כל מי שחוזר לישראל מחו"ל נדרש לבצע שתי בדיקות - אחת לפני העלייה למטוס ואחת עם הנחיתה. ישראל היא בין המדינות היחידות בעולם אשר דורשות שתי בדיקות מהחוזרים מחו"ל.

לתפיסת בנט, יש לאפשר לציבור להשתחרר מהגבלות הגל החמישי ולחזור לשגרה מלאה, ובמקביל להיערך לאפשרות של גל נוסף. הנטייה הזו של ראש הממשלה מבוססת על הניסיון של מדיניות אחרות, שלימד על שחיקה באמון הציבור בהגבלות ובציות להן כשהן ממשיכות גם כשאין צורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר