העברת השגרירות

הנשיא לשעבר חשף: זו התמורה שהבטיחו לי בישראל

חואן אורלנדו הרננדס, עד לאחרונה נשיא הונדורס, נמצא על סף הסגרה לארה"ב, אלא שלטענתו בימי נתניהו הובטחה לו תמורה חריגה אם יעביר את שגרירות מדינתו לירושלים (מדיני)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הרננדס ובנט בישראל, בטקס פתיחת השגרירות (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

נשיא הונדורס לשעבר, חואן אורלנדו הרננדס, טען בפני גורמים מדיניים בכירים בירושלים כי ממשלת נתניהו הבטיחה שתעזור לו להיחלץ מבעיותיו הפליליות מול האמריקנים – בתמורה להעברת שגרירות מדינתו לירושלים, כך דווח הערב (רביעי) ב'חדשות 12'.

הרקע לסיפור החריג הוא העובדה שהיום הרננדס הובל באזיקים בבירת הונדורס, טגוסיגאלפה, לקראת הסגרתו האפשרית לארה"ב, לאחר שעל פי החשד השתמש במשאבי מדינתו לצורך ייצוא סמים לארצות הברית, ולצורך הגדלת הרווח האישי שלו.

לפי הדיווח, בשבועות שלאחר הקמת ממשלת בנט-לפיד, כאשר הרננדס עוד כיהן בתפקיד מנהיג הונדורס, הוא הגיע לטקס העברת השגרירות לירושלים, ושם אמר לבני שיחו כי אישר את העברת השגרירות, למרות משמעויות המהלך המדיני, מכיוון שישראל אמרה לו שתפעל למניעת הסגרתו לארה"ב.

הרננדס, שבגלל אישורו להעברת השגרירות היה אף עתיד להדליק משואה בטקס ביום העצמאות, שב על טענתו גם לפני כשלושה חודשים, כאשר ישראל פתחה את שגרירותה בבירת המדינה, כך טען השר אלי אבידר. בשני המקרים הטענה הייתה כי ההבטחה ניתנה בימי ממשלת נתניהו.

גורמים מדיניים שכיהנו בתפקיד בימי נתניהו הכחישו את טענת הרננדס ואמרו כי "דברים כאלו מעולם לא נאמרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר