אחרי שלל הכישלונות

השר ליברמן: "גפני שתקף אותי, הוא לא יהודי"

למרות הזעזועים שחוותה הקואליציה בשבוע החולף, בריאיון שהעניק איווט ליברמן, הוא בחר להתעסק שוב, בעיקר בציבור החרדי, וטען, "המנהיגים מרעיבים אותם, לא אני" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: שאטרסטוק)

שר האוצר אביגדור ליברמן, שחטף בשבוע האחרון מספר מהלומות קשות על תוכניתו הכלכלית הגרועה, בחר בריאיון שהעניק לעיתונאי בן כספית ב'מעריב', שוב לתקוף את הציבור החרדי, כאשר הוא מסביר, שיחסיו עם לפיד - "הם גן עדן".

הקואליציה השברירית המונה 61 מנדטים, ושספגה השבוע מספר הפסדים כבדים והיא נראית מעורערת יותר מתמיד, העבודה הזו ככל הנראה לא מרידה את שר האוצר של הקואליציה, מה שמטריד אותו, ובכן כמה מפתיע, זה הציבור החרדי.

ליברמן טען בריאיון, "מה שקורה עם החרדים - מעניין, הצמרת הפוליטית שלהם לא מחויבת כבר לנתניהו, הם כועסים שהוא הוא היה מוכן להפקיר אותם ולרוץ לעסקת טיעון, וכל זה מבלי לעדכן אותם, אם תהיה להם הצעה טובה להיכנס לקואליציה, הם לא יחשבו פעמיים", טען ליברמן.

כאשר נשאל ע"י כספית האם הוא לא מדבר מהרהורי ליבו, והרי ברור שמדובר בטענה הזויה, השיב ליברמן: "הפוליטיקאים החרדיים, כבר לא חופשיים. הם הפכו שבויים של המצביעים שלהם. אחרי שנים של הסתה, הם קולטים עכשיו שהמצביעים שלהם לא יאפשרו להם לעזוב את נתניהו. התמיכה בנתניהו היום בתוך המרכז החרדי גבוהה מהתמיכה בו בימין או בליכוד".

כאשר נשאל על כך שהוא אחראי להסתה, בשל שלל הגזירות שהוא מטיל על החרדים, הוא שוב בחר להרחיק את האש ממנו וטען: "כשאני שומע את משה גפני, אני נזכר במשורר יהודה לייב גורדון, שכתב 'היה אדם בצאתך ויהודי באהליך'. גפני, שתקף אותי כמה פעמים השבוע, הוא לא יהודי ולא בן אדם. לא באוהל ולא מחוץ לאוהל".

גפני תקף את ליברמן על עליית המחירים (ערוץ כנסת)

לגבי הגזירות שהטיל על החרדים, אמר ליברמן: "כל מה שאני עושה נועד לאפשר לחרדים לצאת ממעגל העוני ולהשתלב בשוק העבודה. אני לא מתערב באמונה, בתפיסת העולם, בחיים התורניים. אבל אני לא מוכן לקבל כפייה. הכלכלה הישראלית לא יכולה לשאת בנטל הזה יותר".

עוד אמר ליברמן: "אני לא נגד חרדים, אני בעד אנשים עובדים ובאותה הזדמנות פועל למען איכות הסביבה והבריאות של כולנו. אגב, מאז המס על הכלים החד־פעמיים השימוש בהם ירד ב־38%, ואני לא רואה שקרה משהו למישהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר