הסחבת באוצר

"נעביר חוק פיצוי לנפגעי אסון מירון גם בניגוד לדעתכם"

ח"כ אפרת רייטן-מרום, יו"ר ועדת הרווחה, הצהירה בוועדה כי תקדם פיצויים לנפגעי האסון גם אם לא תהיה הסכמה בין-משרדית • באוצר אמרו: "ניתן לגשר על הפערים" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הדיון בכנסת, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת • תמונה: דוברות איחוד הצלה)

ועדת העבודה והרווחה המשיכה היום (שני) בדיוניה בהצעת החוק לסיוע לנפגעי אסונות אזרחיים שיזמה יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן-מרום, עם שורת חברי כנסת - מהקואליציה ומהאופוזיציה - בעקבות אסון מירון.

הסיבה לקידום החוק בצורה עצמאית היא מכיוון שלמרות דרישות הוועדה, עוד לא גובש נוסח מוסכם לחוק בגלל משא ומתן ממושך בין משרדי האוצר, הרווחה והמשפטים.

"איננו מוכנים לקבל את עמדתם כי היא עושה עוול לערכי המדינה, לאזרחיה ומחמיצה לחלוטין את מטרת החוק. יש עשרות חוקים המיועדים לקבוצות ייעודיות, ודווקא כעת, כשרוצים ליצור שוויון, הממשלה טוענת לאפליה. מדינות העולם הקימו מנגנוני-פיצוי מצוינים ונדיבים בהרבה מהצעת חברי הכנסת, ובכל זאת האוצר מתעקש", אמרה יו"ר הוועדה במהלך הדיון, והתריעה: "אם משרד האוצר לא ייענה לדרישות חברי הכנסת - החוק יעלה גם בניגוד לעמדת משרדי הממשלה".

ח"כ יעקב אשר, שהגיש בעבר הצעת חוק לפיצוי נפגעי אסון מירון שבסופו של דבר אושרה בחצייה ע"י הממשלה, אמר כי "באסון מירון הממשלה שיחקה שמונה חודשים עם חוק הפיצויים שהגשתי, ורק כעת הקימו ועדה שתסדיר את כללי הפיצוי. הגיע הזמן שנחוקק הסדרה קבועה לאסון לאומי כדי שהמשפחות לא יישארו ללא מענה. נעביר זאת עם משרד האוצר או בלעדיו".

עלי בינג, רכז הביטוח הלאומי באגף התקציבים, השיב כי "משרדי הממשלה מתאמצים להגיע לנוסח מוסכם, נכון ומדויק", והעריך כי "ניתן לגשר על הפערים בין הצעת חברי הכנסת להצעת המשרדים, ואין הם מתעקשים על הנוסח שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר