משבר הפנסיות מחריף

בלגן בקואליציה; כחול לבן מחרימה הצבעות

שר הביטחון תקף את חברי הקואליציה המונעים את אישור הפנסיות לאנשי הקבע, כינה את חלקם "פוסט ציוניים" והודיע על משבר; הקואליציה נכנסה לסחרור והוא הוזעק לפגישה עם בנט (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באדר א' תשפ"ב | 21.02.22
בני גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (שני) כי שמונת חברי הכנסת של כחול לבן לא ישתתפו בהצבעות הקואליציוניות היום, בשל אי אישור מתווה הפנסיות, שלדבריו מהווה "פגיעה מסתמנת בביטחון המדינה".

גנץ החליט על הצעד הדרמטי מכיוון שחוקים רבים שלו ושל מפלגתו תקועים בפקק החקיקה הגדול של ממשלת בנט-לפיד, והחלטה זו זכתה לתמיכת כלל חברי הסיעה, כולל השרים הנורווגים, כך טוענים בלשכתו.

לגנץ יש רשימות דרישות ארוכה, שלטענתו על הקואליציה לקדם: הקמת צוות מתווה השירות החדש; העברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית; העברת מתווה הארכת תקופות השירות; העברת רשות החדשנות למשרד המדע והטכנולוגיה; שיתוף כחול לבן בתוכניות הכלכליות ועוד.

שר הביטחון גנץ אמר בסיום הישיבה, שהייתה סגורה לעיתונאים ולא ניתנה הצהרה בפתיחתה: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה".

בעקבות הודעת גנץ, בכירי הקואליציה נכנסו לסחרחורת מבחינת יום הצבעות נוסף שנמצא בדרך לאבדון, כל זאת כשנותרו כשלושה שבועות ליציאה לפגרה, שתימשך עד לאחר הפסח.

שר הביטחון גנץ הובהל לפגישה עם ראש הממשלה נפתלי בנט בלשכתו בכנסת, והשניים ניסו לראות איך ניתן בכל זאת להשיג פתרונות. יושבת ראש הקואליציה, עידית סילמן, הולכת מלשכה ללשכה, כאשר גם אנשי שר החוץ יאיר לפיד משוטטים בקומת הממשלה. שר החוץ עצמו נכח בדיונים מספר דקות ושב ללשכתו.

תוך כדי שיחת בנט-גנץ, גורמים בקואליציה תדרכו נגד שר הביטחון: "התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. גנץ בעצם תקע את כל החקיקה שהייתה אמורה לעבור היום כולל נקודות זכות למשלמי המיסים. שוב גנץ מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את היציבות של הקואלציה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מדמיין ממשלה עם ביבי".

בעקבות התדרוכים נגדו, גנץ פוצץ את הפגישה עם בנט. ביציאה מלשכת רה"מ אמר: "אנחנו מתנהגים בצורה הכי ממלכתית שיש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר