"ממצאים דרמטיים"

מחקר: הסיבה שגברים בסיכון גבוה יותר מנשים למות מקורונה

אין הבדל בין נשים לגברים במספר החולים בקורונה - אך גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר למות מהנגיף. מחקר חדש מצא את הסיבה לפער של 20% במקרי המוות בין המגדרים (מחקר, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
הסיבה שיותר גברים מתים מנגיף הקורונה (צילום: Xavi Cabrera on Unsplash)

במדינות שונות ברחבי העולם נעשו מחקרים על נתוני התחלואה בנגיף וכולם הגיעו למסקנה זהה: על אף שאין הבדל במספרי המאומתים בין נשים לגברים, קיים פער לרעת הגברים כשזה מגיע למקרה המוות מנגיף הקורונה. בארצות הברית נרשם הבדל של קרוב ל-20 אחוזים במספר מקרי המוות אצל גברים לעומת נשים.

מחקר חדש שנערך בשוודיה ופורסם ב- BMJ Open, מתבסס על רישומי הבריאות הלאומיים של למעלה מ-16 אלף נשים בגילי 50 עד 80 שהיו חיוביות לקורונה בין התאריכים 4.2.2020 ל-14.11.2020.

רוב הנשים הנבדקות במחקר עברו את גיל המעבר, תקופה בה ההורמון הנשי, האסטרוגן, נמצא בירידה. החוקרים לקחו בחשבון נתונים לפיהם 17 אחוזים מהנשים נוטלות תוספי אסטרוגן להקלה על תסמיני גיל המעבר, כ-230 מהן עברו טיפולים לסרטן נשים שמפחיתים את רמות האסטרוגן, חלקן סובלות ממחלות רקע או מחלות שנובעות מגילן וכן את הנתונים הסוציו-אקונומיים של הנבדקות.

החוקרים הגיעו למסקנה כי נשים שנטלו תוספי אסטרוגן היו בסיכון נמוך של 53 אחוזים למות מקורונה ביחס לנשים שרמות האסטרוגן שלהן נמוכות ולא נטלו תוספים.

האסטרוגן חיוני לייצור תאים חיסוניים

מחקרים תצפיתיים שנעשו בעבר מצאו קשר בין רמות גבוהות של אסטרוגן להפחתה בסיכון לחלות במחלה קשה כתוצאה מקורונה. האסטרוגן הוא הורמון חיוני למערכת החיסון אשר מעודד ריבוי של תאים חיסוניים לייצור נוגדנים שנלחמים בזיהומים. ניתן לראות שאצל נשים בגיל המעבר בו חלה ירידה משמעותית באסטרוגן, ישנה גם ירידה ניכרת בתאי מערכת החיסון.

"הממצאים הם כנראה דרמטיים" אומר סטיבן אוונס, פרופסור לפרמקואפידמיולוגיה מבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר