הגזירות נגד החרדים

ח"כ גלית דיסטל נגד ליברמן: "אנטישמיות גרידא"

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן התארחה באולפן 'כיכר השבת' והסבירה את הקשר החם שלה למגזר החרדי ותקפה בחריפות את שר האוצר ליברמן: "מחפש את מי לשנוא" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן התארחה באולפן 'כיכר השבת' והסבירה את הקשר החם שלה למגזר החרדי ותקפה בחריפות את שר האוצר ליברמן: "מחפש את מי לשנוא". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

באשר ליחס החם שלה למגזר החרדי, אמרה ח"כ דיסטל: "אני חושבת שבמשך עשורים לא העריכו את הסנטימנט המסורתי. שים לב כמה יפה הוא הציבור הזה. אני לא מכירה מסורתיים שהחליטו פתאום בגיל 40 לאכול חזיר, זה לא קורה לנו".

איפה זה כן קורה?

"זה קורה בציבור הדתי לאומי או בציבור החרדי, ששם ישנם מעברים מוחלטים מצד לצד. משהו במקום שבו גדלנו לימד אותנו להיות עם יראה לרבנים.

"אני זוכרת שהלכתי עם אבא שלי לבית כנסת ביום כיפור ובחגים, אני זוכרת את היראה והכבוד כלפי החרדים בבית הכנסת, וזה בדיוק מה שמיליוני מסורתיים ספגו בבית, ואני ביטאתי משהו שהיה נראה לי מאד טבעי, והופתעתי שזה הפתיע אחרים".

הפתיע אותך התגובות במגזר החרדי?

"מאד. אגב, במשך שנים טוענים שהחרדים סוחטים ושהחרדים סחטנים, ואני חושבת שמי שאומר את זה לא מבין את שיטת הבחירות בישראל, משום שכשמסורתי נותן יפוי כוח לליכוד בקלפי הוא יודע שהליכוד יתן לחרדים את התקציבים שהם מבקשים, ולכן זאת לא סחיטה אלא רצון הבוחר".

"רוב הציבור הישראלי שומר מסורת, רוב הציבור הישראלי הוא בעל זיקה שורשית ליהדות, ורוב הציבור יודע שהחרדים שומרים על הגחלת".

ומה את חושבת כשאת רואה את הדברים של אביגדור ליברמן נגד החרדים שמאשים אותם ביוקר המחיה?

"אני לא יודעת את נפשי. זו אנטישמיות גרידא. יצא לי לפני שבועיים לשבת מול אביגדור ליברמן ולהסתכל לו בלבן של העיניים ולומר לו שהוא אנטישמי שבודק מידי פעם את מי היום כדאי לשנוא".

כאמור, הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר