הפילה את חוק הגיוס

'הח"כית הסוררת תמונה לקונסולית בשנחאי

ח"כ ג'ידא רינוואי זועבי, שהפילה את חוק הגיוס בפעם הראשונה, מונתה בידי שר החוץ לפיד לתפקיד חשוב במיוחד באחת ממעצמות העולם, ותהיה עוד מינוי פוליטי של יו"ר יש עתיד • תחליף אותה נציגת מרצ בבת ים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
זועבי, השגרירה החדשה, ותמר זנדברג (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

לפיד מחלק תפקיד נוסף לצרכיו הפוליטיים: שר החוץ ויו"ר יש עתיד, שמנסה לעשות הכל כדי להשלים את קואליציית ה-61 שלמה עד מועד הרוטציה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, החליט למנות את חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי. רינוואי זועבי, חברת כנסת שנכנסה לתפקידה במסגרת החוק הנורווגי, זכורה לציבור לאחר שהפילה את חוק גיוס בני הישיבות כשהוגש בפעם הראשונה על ידי שר הביטחון, בני גנץ.

מינוי זה של לפיד נועד להוריד ממכסת חברי הקואליציה שעלולים להכניס מקלות בגלגלי החקיקה, ובכך לאפשר לקואליציה פחות כאבי ראש. מבחינת לפיד כשר חוץ, מינוי זה מצטרף לשורת מינויים אחרים, פוליטיים בהגדרתם: יעל גרמן כשגרירת ישראל בצרפת, רונן הופמן כשגריר ישראל בקנדה ועוד.

מבחינת מרצ, את רינוואי זועבי תחליך קטי פיאסצקי, נציגת המפלגה בבת ים, שתהיה חברת הכנסת העשירית מטעם המפלגה שתושבע בכנסת הזו, אחרי התפטרות ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ועיסוואי פריג' - כחלק מהחוק הנורווגי - ורינוואי זועבי שתטוס לסין.

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "חברת הכנסת רינאווי זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים. אני מאחל לה הצלחה ובטוח שהיא תוביל את הקונסולייה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים. אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנגחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל ויש להמשיך ולקדמם".

חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי אמרה: "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערבייה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר