תיעוד מיוחד

על מה שוחחו חברי המועצת עם הגר"ש אלתר?

באופן חריג הגיע הגאון רבי שאול אלתר לבני ברק ופגש את ראשי הישיבה הגרב"ד פוברסקי, הגרמ"ה הירש והגר"ד לנדו • מה נאמר בפגישות? • כל הפרטים ותיעוד מיוחד (חסידים, ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגישה עם הגר"ד לנדו (צילום: אי"ש גריינמן)

בשבוע שעבר הגיע ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר לביקור בלתי שגרתי בבני ברק, ועלה למעונם של גדולי ראשי הישיבות, חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, וראשי ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש והגאון רבי דב לנדו.

ראש הישיבה שוחח עם הגרב"ד פוברסקי שעה ארוכה, כשתחילת השיחה עסקה בעניינים תורניים ובלימוד סוגיות לעומק העיון. לאחר מכן נועדו ראשי הישיבות לזמן קצר ביחידות לשיחה אישית.

(צילום: אי"ש גריינמן)

משם יצא ראש הישיבה לבית אמו תליט"א, אלמנת הרבי בעל ה'פני מנחם', שבאותו יום חל יום ההילולא שלו.

לאחר ביקור ממושך המשיך ראש הישיבה לגבעת ישיבת סלבודקה, שם עלה לביתו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש. תלמידי סלבודקה מציינים כי זו ככל הנראה הפגישה הראשונה של רבי משה הלל ורבי שאול, לכל הפחות הפגישה הפומבית הראשונה ביניהם.

(צילום: אי"ש גריינמן)

השיחה עסקה בענייני השעה, כשרבי משה הלל מתעניין לפרטי האירועים האחרונים שהעסיקו את המגזר. לאחר מכן בירך את רבי שאול להצלחה בהרבצת תורה ובהעמדת תלמידים הרבה. ראשי הישיבות לחצו ידיים בחום, וקבעו להמשיך ולדון בעניינים שעלו בשיחה ביניהם.

(צילום: אי"ש גריינמן)

משם המשיך ראש הישיבה הגר"ש לביתו של ידידו משכבר הימים ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, כשהמוני תלמידי ישיבת סלבודקה מלווים אותו בהתרגשות ומנצלים את ההזדמנות לשאול שאלות בלימוד. בין המלווים היה גם ראש הישיבה הגאון רבי שמחה זקס, שסיפר לגר"ש על ההיסטוריה של גבעת הישיבה, מאז הקמתה ועד היום.

(צילום: אי"ש גריינמן)

בביתו של רבי דב התקבל הגר"ש בכבוד מיוחד. רבי דב, כידוע, מרבה לשבח ולהוקיר את ידידו הגר"ש, והשניים מרבים להיפגש ולשוחח בלימוד כשהם עוברים במהירות מסוגיה לסוגיה וממראה מקום אחד למשנהו.

השיחה הפעם הייתה חריגה, משום שרבי דב ביקש לשמוע גם על כמה נושאים אקטואליים, ואף התבטא בכאב על המצב.

(צילום: אי"ש גריינמן)

לקראת סיום סיפר רבי דב כמה סיפורים מתלמידי החכמים והאדמו"רים שפיארו את יהדות פולין, כשהתלמידים שהסתופפו מסביב התפלאו לראות את רבותיהם מחייכים חיוך רחב של קורת רוח והנאה מרובה.

בתום הביקור התעקש רבי דב ללוות את הגר"ש החוצה עד לרכב, כפי שהוא נוהג כלפיו בכל ביקור. הגר"ש ניסה להימלט מהבית וביקש מרבי דב שלא ילווה אותו, אך רבי דב אמר: "כל מה שאומר לך בעל הבית עשה". הגר"ש השיב: "ללוות החוצה זה כבר מחוץ לבית...".

(צילום: אי"ש גריינמן)

למרות סירובו של הגר"ש, ליווה אותו רבי דב עד לרכב, כשהוא צועד בקושי רב ונאחז במלוויו. בני הבית ציינו כי עד שרכבו של הגר"ש לא נעלם מהעין, לא חזר רבי דב הביתה.

(צילום: אי"ש גריינמן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר