החרם של 'כחול לבן'

הקואליציה שוחררה; חוקי אופוזיציה יאושרו

בעקבות החרם של מפלגת כחול לבן על הצבעות הקואליציה, חברי הקואליציה שוחררו לביתם, והאופוזיציה צפויה לאשר שורת חוקים, למעט חוקים שכחול לבן תחליט לחסום (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חברי האופוזיציה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כחול לבן של בני גנץ החליטה להחרים את הצבעות הקואליציה היום (רביעי) מה שהביא לשחרר את חברי האופוזיציה לביתם בשל אובדן הרוב.

חברי הכנסת מטעם האופוזיציה צפויים לאשר היום חוקים שלהם, ככל הנראה כ-13 חוקים חדשים.

בתוך כך, הצעת החוק של חבר הכנסת סמוטריץ' לפיה אם תוגבל כהונת ראש ממשלה, תוגבל גם כהונת שופט בית המשפט העליון אושרה בקריאה טרומית.

בהצעת החוק נכתב כי "מטבע הדברים, כהונה ממושכת בתפקיד רב עוצמה זה עלולה להביא לריכוז מופרז של כוח בידי האדם שמכהן בו, ולכך עלולות להיות השלכות מזיקות."

כזכור, שר הביטחון בני גנץ הורה השבוע לשמונת חברי הכנסת של כחול לבן לא ישתתפו בהצבעות הקואליציוניות היום, בשל אי אישור מתווה הפנסיות, שלדבריו מהווה "פגיעה מסתמנת בביטחון המדינה".

גנץ החליט על הצעד הדרמטי מכיוון שחוקים רבים שלו ושל מפלגתו תקועים בפקק החקיקה הגדול של ממשלת בנט-לפיד, והחלטה זו זכתה לתמיכת כלל חברי הסיעה, כולל השרים הנורווגים, כך טוענים בלשכתו.

לגנץ יש רשימות דרישות ארוכה, שלטענתו על הקואליציה לקדם: הקמת צוות מתווה השירות החדש; העברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית; העברת מתווה הארכת תקופות השירות; העברת רשות החדשנות למשרד המדע והטכנולוגיה; שיתוף כחול לבן בתוכניות הכלכליות ועוד.

שר הביטחון גנץ אמר בסיום הישיבה, שהייתה סגורה לעיתונאים ולא ניתנה הצהרה בפתיחתה: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר