שר הדתות לשעבר

אביטן: "מוחקים את הרבנות, עוקרים את היהדות בישראל"

השר לשירותי דת לשעבר, הרב יעקב אביטן, התארח באולפן 'כיכר השבת' ויצא להתקפה חריפה נגד רפורמות השר מתן כהנא: "עוקרים את הנשמה היהודית, מחקו את הרבנות הראשית" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

השר לשירותי דת לשעבר, הרב יעקב אביטן, התארח באולפן 'כיכר השבת' ויצא להתקפה חריפה נגד רפורמות השר מתן כהנא: "עוקרים את הנשמה היהודית, מחקו את הרבנות הראשית". הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "הממשלה הזאת הוקמה כדי למחוק את הזהות היהודית של מדינת ישראל. הם מוחקים את הזהות היהודית במדינת ישראל, הם עוקרים את הנשמה היהודית. מחקו את הרבנות הראשית".

אביטן התייחס לשינוי שיטת בחירת הרבנים הראשיים ואמר: "עכשיו הם רוצים לבחור כנראה איזה שני רבנים ראשיים לישראל שלא יהיה להם מה לעשות, זאת אומרת אין רבנות ראשית אז אנחנו נלך אחרי הרבנים שלנו".

השר לשעבר הדגיש: "אנחנו רואים את הראשון לציון, מהתחלה הוא צדק. הרי מה קרה? בפגישה הראשונה של השר כהנא עם הרב הראשי, מה קרה שם? הוא אמר להם 'החלטתי מה אני עושה, תרצו - תקבלו', אחר כך שואלים למה לא נפגש ולא מדבר איתו, אתם אמרתם לו מה הולך להיות. הראשל"צ צדק לאורך כל הדרך, הוא אמר שהולכים לפגוע בתורה וברבנות ואין עם מי להיפגש ולשתף פעולה".

אביטן חזר להתייחס לבחירת הרבנים הראשיים החדשים ואמר: "אני אומר שאלה הולכים להביא לכאן את 'נביאי הבעל', חוזרים לימי בית שני שכוהנים קנו כהונה בכסף, מה שהולך להיות כאן - במקום לאחד את העם, הם הולכים לקרוע ולפלג את העם ל-2 מחנות. יש גבול, בואו תלכו עם רוב ישראל".

כאמור, הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר