"מגן וישועה"

הושלמו ההכנות לפינוי יהודי אומן אם תפרוץ מלחמה

משרד החוץ בירושלים קורא כבר מספר שבועות ליהודים באוקראינה לעזוב את המדינה, אך רבים לא נענים. על אף זאת, פינוי הישראלים מוכן, אם ההסלמה אכן תגיע (מדיני)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הצלה אוקראינה)

מבצע "מגן וישועה", שיהיה אחראי על פינוי הישראלים מאומן אם אכן תפרוץ מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, מוכן: ע"פ הודעת איחוד הצלה אוקראינה, שעובד בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון והחירום האוקראיניים ועם גורמים ישראליים רבים, תם שלב ההיערכות לפינוי מאות משפחות ישראליות, הנמצאות גם בימים אלו באומן, בסביבת קבר ר' נחמן מברסלב.

ע"פ התוכנית, אם ההסלמה אכן תגיע ושדות התעופה באוקראינה יסגרו מטעמים ביטחוניים, כלל המשפחות היהודיות יפונו לגבול פולין, והכל תחת אבטחה כבדה וצוות רפואי שילווה את המסע המסוכן. מדינות רבות הסמוכות לאוקראינה כבר סיכמו עם ישראל כי תסכמנה לקבל את המשפחות הישראליות בשעת הצורך.

צריך להדגיש כי משרד החוץ בירושלים מבקש כבר כמה שבועות מהישראלים הנמצאים באוקראינה לצאת מייד מהמדינה, ואף ניתב למען זה טיסות רבות מקייב ללוד, אך רבים עדיין נותרו באוקראינה בכלל ובאומן בפרט.

בתוך כך, בכיר אמריקני מסר הערב (רביעי) לכתבים בארה"ב כי "רוסיה כבר מוכנה לפלישה, כא8שר 80% מחייליה נמצאים בעמדות התקיפה". המלחמה, שנראית הולכת וקרבה, הובילה את הפרלמנט באוקראינה לאשר מצב חירום במדינה, על רקע החשש מפני פלישה רוסית רחבה למדינה. מצב החירום, שייכנס לתוקף הלילה בחצות ויימשך 30 יום, יאפשר לרשויות להטיל הגבלות על תנועה והתקהלויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר