לקראת פתרון למשבר

'חוק הפנסיות' יעלה להצבעה כבר ביום שני

רה"מ בנט הבהיר לראשי הקואליציה שבכוונתו להנמיך את גובה הלהבות, ולקדם את דרישת שר הביטחון, שהובילה את כחול לבן לחרם. מיכאלי טרם התרצתה במלואה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר הביטחון גנץ. דרישתו התקבלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חרם ההצבעות של כחול לבן לקראת סיום: המשבר הקואליציוני שהוביל שר הביטחון בני גנץ, בעקבות אי קידום חוקיו ובפרט חוק הפנסיות התקציביות לאנשי הקבע בצה"ל, צפוי להסתיים, כאשר נראה שהחוק יעלה להצבעה כבר ביום שני הקרוב, זאת בעקבות שיחות שקיים רה"מ בנט עם כל ראשי מפלגות הקואליציה.

ע"פ ההערכות כרגע, החוק יעבור ככתבו וכלשונו בקריאה ראשונה, והדיונים יפתחו לאחר העברתו, בוועדה. מצד העבודה ומרצ יש צורך לתקן כמה סעיפים בו, ואילו לפי כחול לבן – החוק חייב לעבור בדיוק כפי שאושר בממשלה.

ב'ווינט' דווח כי בעוד כלל ראשי המפלגות הסכימו כבר לפשרה, יו"ר העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, עדיין מעוניינת לתקן את הצעת החוק עוד לפני העברתה בקריאה ראשונה, אך בקואליציה מעריכים שאין לה כוונה להסלים את המשבר, ושהבעיה תיפתר.

בשיחות סגורות בנט אמר אמש (רביעי) כי בכוונתו להיכנס לנושא הפוליטי באופן "עמוק" יותר, בניסיון להרגיע את בעיית תפקוד הקואליציה בכנסת. "אווירת סוף מושב החורף היא שיוצרת את המתח, אבל רוב המשברים ניתנים לגישור. הכנסת לא תתפזר. זו הזדמנות לחזק את הדבק המחזיק את הקואליציה", כך בנט בשיחות סגורות.

כזכור, הקואליציה לא תפקדה השבוע, ולמעשה לא מתפקדת כבר כמעט חודש, בשל אי יכולת להשיג רוב להצבעות, בשל חרם שהטילה רע"מ בשבועות שקדמו, או כחול לבן בשבוע הנוכחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר