מבוכה מדינית

לפיד לפני שלושה שבועות: "לא רואה עימות בקרוב"

בעוד המודיעין בכל העולם ניבא את פלישת פוטין לאוקראינה, שר החוץ אמר לפני שלושה שבועות שלהערכתו זה לא יקרה, והוסיף: "לא חושב שתפרוץ שם מלחמת עולם" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר החוץ יאיר לפיד (צילום: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ)

הפלישה הרוסית לאוקראינה, שהחלה לפנות בוקר, הייתה הלכה למעשה הכרזת מלחמה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על העולם. אחרי שמנהיגי כל המעצמות, להוציא סין, התריעו בפני היושב בקרמלין שלא ייצא לתקיפה צבאית, פוטין לא הקשיב - ויצא לפעולה.

החלטה זו מערערת את יציבות העולם, וגם מבחינת ישראל, מציבה אותה במלכוד: חשיבות הקשרים הביטחוניים והכלכליים עם רוסיה, שבאים לידי ביטוי בצורה מוחשית בתקיפות חיל האוויר בסוריה, ומנגד יישור קו עם המערב לצידה של אוקראינה.

לפיד לפני שלושה שבועות • צפו (צילום: באדיבות וואלה)

על אף שהמודיעין האמריקני, הבריטי והגרמני הזהירו לפני מספר שבועות שזהו המהלך של פוטין, ודייקו עד כה בתחזיות להוציא התאריכים, שר החוץ יאיר לפיד אמר בריאיון לפני שלושה שבועות לאתר 'וואלה' כי להערכתו שום דבר ממשי, הערכה שהתבררה כשגויה במיוחד:

"כרגע הערכה היא שאני לא רואה עימות אלים בקרוב, ואני גם לא חושב שתפרוץ שם מלחמת עולם. אותנו מטריד מאוד שזה מסיט את תשומת הלב משיחות הגרעין בווינה, שאנחנו היינו רוצים לקבל הרבה יותר שימת לב אמריקנית לנשוא הזה כדי למנוע שיקרו שם דברים מסוכנים", אמר אז שר החוץ.

יש לציין כי עד כה נזהרים בירושלים ללכת בין הטיפות ולא לצדד במוסקבה או בקייב. בהודעה שפרסם משרד החוץ אתמול נכתב כי "ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה", אך המילה "רוסיה", שמזכירה את חלקו של פוטין, נשמטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר