פליטים ב'קלויז'

תיעוד מאומן: המרפאה הפעילה בראש השנה נפתחה

האזעקות והדי ההפגזות אינן אינם פוסחים על אומן, בה שוכן ציונו של רבי נחמן מברסלב • 'כיכר' עם תיעוד מבפנים: הקלויז שהפך למרכז הענקת סיוע, והמרפאה של ראש השנה שנפתחה שוב (בעולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
יהודים באוקראינה (צילום: איחוד ברסלב באומן)

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה אינה פוסחת על העיר אומן שבאוקראינה, בה שוכן ציונו של רבי נחמן מברסלב. בעיר נשמעו בימים האחרונים מספר אזעקות והתושבים נמלטו למרחבים מוגנים.

באומן מספרים כי במהלך היומיים האחרונים פנו רבים מתושבי האזור לקבלת סיוע הומניטרי במתחם ה'קלויז' המרכזי, ובמרפאה שמעניקה שירותי רפואה בימי ראש השנה, שהפכה לפעילה גם כעת.

בנוסף הקומה התחתונה של מתחם הציון הפך למרחב מוגן עבור תושבים רבים שהגיעו למקום בזמן האזעקות ובכלל, שם הם מקבלים שתיה חמה ואוכל להתרעננות לקראת המשך ימי הלחימה הצפויים.

לפי 'איחוד ברסלב' באומן: "החל מתחילת ימי הלחימה הגיעו למתחם הקלויז עוברי אורח רבים במהלך נסיעתם בדרכם לחציית גבולות המדינה הסוערת כדי לנוח ולאגור כוחות להמשך הדרך. צוותי הסיוע של איחוד ברסלב העניקו את מיטב העזרה והתמיכה ככל שהתאפשר".

בתוך כך, ההפגזות באוקראינה נמשכים. לצד דיבורים על שיחות משא ומתן בין הצדדים, אחרי הסכמת אוקראינה לבצע אותן בבלארוס, נראה כי הצבא הרוסי מוסיף לשעוט אל תוך המדינה. ב'וושינגטון פוסט' דוח כי הבוקר צפויים כוחות צבא מבלרוס להצטרף אל הכוחות הרוסיים למלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר