מכתב לציבור

ה'מועצת' בארה"ב: "יהודי אוקריינא בבהלה"

"יהודים אלו בסכנה משני פנים, א' מסכנת המלחמה, ב' מסכנת הגברת האנטישמיות", מזהירה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה - וקוראת להתפלל ולסייע (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ה'מועצת' האמריקנית (צילום: ארכיון כיכר השבת)

'מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה', הגוף הבכיר של יהדות ארה"ב החרדית, פרסמה הלילה (ראשון) מכתב לציבור, בו היא מתייחסת למצב הבטחוני הקשה באוקראינה בשל נסיון הפלישה והכיבוש של נשיא רוסיה פוטין.

תחת הכותרת "עמו אנכי בצרה", כותבים רבני ה'מועצת' כי "באוקריינה ישנם מאות אלפי יהודים, ביניהם הרבה שומרי תורה ומצוות. בעקבות פלישת רוסיא לאוקריינה, נמצאים יהודים אלו בסכנה משני פנים, א' מסכנת המלחמה, ב' מסכנת הגברת האנטישמיות".

הרבנים הוסיפו כי "יהודי אוקריינה נמצאים בבהלה, ובהרבה מקרים בלי אוכל, בלי מעון, בלי אוטובוסים שיסיעו אותם, ובלי שמירה מהתקפות אנטישמיות. כלל ישראל הם גוף אחד, וכשאבר אחד מן הגוף בצער - כל הגוף בצער. כל אחד ואחד מאיתנו חייב להשתתף בצער של אחינו בני ישראל, כאילו הוא בעצמו היה צריך לעזוב את ביתו בעירום וחוסר כל".

בשלב זה קוראת ה'מועצת' ליהודים בכל מקום להרבות בתפילה לטובת יהודי אוקראינה. "אשר על כן באנו בבקשה שהעם היושב במדינתו יתאספו בקהילותיהם לערוך אמירת פרקי תהילים לזכות יהודי אוקריינה, וכן אחרי כל תפילה ותפילה שיאמרו קפיטל (פרק, י"נ) ק"ל, קמ"ב, וקכ"א, ואח"כ 'אחינו כל בית ישראל' וכו'".

במקביל מנחים הרבנים לנצל את 'יום כיפור קטן', ערב ראש חודש אדר ב', לתפילות: "והננו מבקשים גם שהקהילות יערכו סדר יום כיפור קטן ביום רביעי כ"ט באדר השני הבא, ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה". יצויין כי באגודת ישראל אף הקימו קרן לסיוע לקהילות באוקראינה.

את המכתב חותמים הרבנים הבכירים בברכה כי "נזכה על ידי זה לביטול כל גזירה רעה מתוכנו ולהשראת השכינה בישראל בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן".

המכתב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר