בצל הפלישה לאוקראינה

נלחמת בפייק: 'טוויטר' תסמן ציוצים מרוסיה

על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ושטף המידע המוטעה, בכיר ברשת טוויטר הודיע היום כי טוויטר תסמן כל ציוץ שיכיל קישור לאתרי חדשות מרוסיה • כך זה יראה (ברשת)

בני סלומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נלחמת בפייק: על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ושטף המידע שכולל בתוכו לעיתים קרובות מידע מוטעה ולעיתים אף שיקרי במכוון, בכיר ברשת טוויטר הודיע היום (שני) כי טוויטר תסמן כל ציוץ שיכיל קישור לאתרי חדשות מרוסיה.

"היום אנו מוסיפים תוויות לציוצים המשתפים קישורים לאתרי תקשורת המזוהים עם רוסיה", צייץ יואל רוט' שמשמש כראש מחלקה בטוויטר, הוא הוסיף כי בטוויטר "נוקטים בצעדים להפחתת תפוצה משמעותית של תוכן דומה".

"בשבועות הקרובים", כתב, "נפיץ את התוויות הללו והם יופיעו גם על כלי תקשורת אחרים המזוהים עם המדינה".

כך יראה הסימון

הבוקר, טוויטר ומטא (פייסבוק) הודיעו כי הסירו שני מערכים שהפיצו דיס-אינפורמציה שכוונו כנגד אוקראינה, אחד פעל מרוסיה והשני מבלארוס שעוזרת לה בלחימה.

רוסיה ידועה במערך משומן של הפצת ידיעות פייק ודיס-אינפורמציה שמטרתם לזרוע פחד ובהלה בקרב אזרחי היריבות, בעמודים שהוסרו הובאו קישורים לידיעות שהציגו את אוקראינה כ"כושלת" והכילו מסרי תמיכה ברוסיה.

התגובה המהירה של הרשתות מעט מפתיעה על רקע ההיסטוריה הלא מחמיאה והמהוססת שלהן באירועי מלחמה אחרים, ייתכן שבעקבות ההתעניינות הבינלאומית הגדולה במתרחש החליטו לנקוט בצעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר