מצמרר

הרב אסמן: "אם איהרג - הקללה תהיה על ראש אלה ששותקים"

עם ספר תורה בידיו, הרב משה ראובן אסמן, שליח חב"ד לקייב ורבה של אוקראינה מצהיר היום: "אני לא מפחד למות, לא אעזוב את קהילתי. לא חלמתי בחלומי הגרוע ביותר שיבוא בחלקי להיהרג מידיה של רוסיה - המקום בו נולדתי" (חרדים)

חיה כהן | כיכר השבת |
הרב משה ראובן אסמן בבית הכנסת ההיסטורי בקייב (צילום: חב"ד קייב)

המלחמה באוקראינה נכנסה היום (רביעי) אל היום השביעי שלה והרב משה ראובן אסמן, שליח חב"ד לקייב ורבה של אוקראינה, אינו יכול לשתוק עוד. הרב אסמן מפרסם היום סרטון מטלטל מבית הכנסת ההיסטורי "ברודסקי" שנמצא במרכז קייב.

כשספר תורה בידיו, עומד הרב אסמן על בימת הקריאה, לפני ארון הקודש ומתחנן בדמעות ומילים תקיפות בפני העולם, היהודים שגרים ברוסיה והעם הרוסי לפקוח עיניים ולעצור את שפיכות הדמים באוקראינה.

צפו:

בראשית דבריו פונה הרב אסמן לרבני ואזרחי רוסיה ואף לחיילים הרוסים עצמם: "אני מקליט את הפניה הזאת, ואני פונה מכאן לרבני רוסיה. ליהודי רוסיה. וגם, לרוסים רגילים מן השורה, עם מסר אחד: אנשים, עצרו את המלחמה, אל תסתכלו על מה שאומרים לכם בטלוויזיה - משקרים לכם שם! מתרחש כאן פשע מלחמה.

הצבא הרוסי שהיכה בנאצים בשנת 1941, היום מפציץ את קייב, אוכלוסייה אזרחית! את קייב! את חרקוב! את אודסה! רק עכשיו, הפציצו את באבי יאר. לפני חמש דקות. שלוש רקטות נפלו שם, בבאבי יאר. זה סמלי. בבאבי יאר, היכן שטמונים כמאתיים אלף יהודים שנרצחו על לא עוול בכפם. זקנים נשים וילדים.

אתמול התקשרו אליי, היום התקשרו אליי - מכל רחבי קייב. יהודים. ולא רק יהודים - אוקראינים, רוסים - ומבקשים לעזור. עזרה הומניטרית. כל יום אני מתעסק בעזרה והצלת אנשים. אוכלוסיה תמימה. זקנים נשים וילדים. מתקשרות אליי זקנות שהן הולכות למות ללא התרופות שלהן. מתקשרות אמהות שמגינות על ילדיהן מהפצצות ומבקשות עזרה עם אוכל. המתנדבים שלנו מסכנים את חייהם ועובדים בכל העיר קייב ובכל המחוז. אני לא עזבתי, אני כאן בגלל שאני לא אדם אדיש ולא אעזוב את קהילתי.

אני פונה אליכם - אזרחי רוסיה היקרים, יהודים יקרים, רוסים יקרים, כל אלה שאינם אדישים, זכרו - כל אלה שאדישים, כל אלה שמסכימים בשתיקה - או לא בשתיקה - שותפים בפשע, בפשע מלחמה, פשע נגד האנושות, ואני לא מדבר איתכם מהטלוויזיה, אני מדבר על מה שאני רואה בעיניי.

אני לא מפחד למות, לא מפחד להיהרג. מעולם לא חלמתי בחלומי הגרוע ביותר שיבוא בחלקי להיהרג מידיה של רוסיה - המקום בו נולדתי, המקום בו הלכתי לבית-הספר. מקום בו יש לי הרבה חברים שכעת הם שותקים. וכמעט אף אחד מהם אפילו לא טילפן. מכל העולם מתקשרים אליי. מכל העולם. אפילו ערבים מארץ ישראל התקשרו אליי והביעו תמיכה.

מה קורה פה? מלחמה? מלחמה! מלחמה בקייב! אנשים, התעוררו, אני מבקש מכם. אני מברך את כל האנשים שאינם אדישים. ואם, חלילה, יקרה כך שאני אהרג - אזי שהקללה תהיה על ראש אלה ששותקים ובשתיקתם שותפים בפשע הזה.

אני עומד עם ספר התורה הזה שנתן לנו הקב"ה ועם התורה אני אומר לכם - מצטער, אבל אומַר לכם מילים שאמרו אבותינו כשהלכו לבאבי יאר - שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד. מילים אלה, אומר יהודי לפני מיתתו.

אני אחיה. אני רוצה לחיות. אני רוצה לעזור לאנשים. אני לא מפחד למות. ואני יודע, שביחד, עם נלך עם האור - מעט אור דוחה הרבה מן החושך. אני מברך אתכם, אנשים שאינם אדישים. תודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר