נפילת חוק הרבנות

משה גפני: "אחמד טיבי הציל את המסורת"

בסיעות החרדיות חילקו אמש מחמאות ליו"ר סיעת 'הרשימה המשותפת', ח"כ אחמד טיבי, שהוביל לניצחון האופוזיציה בנפילת חוק הרבנות ולאישור חוקים של האופוזיציה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת. תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

האופוזיציה חגגה אמש (רביעי) את נפילת חוק שינוי שיטת בחירת הרבנים הראשיים שהביאה הקואליציה, ומאידך העברת חוקים של חברי כנסת מהאופוזיציה ובמרכזם החוק למימון בתי תפילה, בניגוד לעמדתו של יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס.

מי שזכה לשבחים היה יו"ר סיעת 'הרשימה המשותפת', ח"כ אחמד טיבי, שניהל את הקרב לפסילת הצבעתו של ח"כ ניר אורבך בחוק הרבנות ולאישור החוקים האחרים. טיבי זכה לשבחים גם מצד הקואליציה, ח"כ אלי אבידר אמר: "טיבי הזה גאון". חבר כנסת בש"ס אמר אמש: "טיבי הוא סגן יור כנסת הכי מנוסה ויש לו יושרה".

בסיעות החרדיות שיבחו במיוחד את שיתוף הפעולה המלא עם טיבי וזה בצל התנהלות ח"כ מנסור עבאס וחברי סיעת רע"מ שהפרו הסכמה של שנים שהח"כים החרדים שומרים על 'ציפור הנפש' של הציבור הערבי והח"כים הערבים על 'ציפור הנפש' של הציבור היהודי.

מי שעלה על דוכן הנואמים במליאת הכנסת ושיבח את שיתוף הפעולה היה יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, שאמר: "בסופו של דבר, אחמד טיבי והרשימה המשותפת הצילו את המסורת שיש כאן - שאנחנו לא פוגעים בציפור הנפש של הציבור הערבי והציבור הערבי לא פוגע בציפור הנפש שלנו".

"אני מאמין שהכל זה סיעתא דשמיא, החוק הרע ההוא (חוק הרבנות. י-כ) לא עבר, ואחרי זה כן עברו שני חוקים, אחד של חברי כנסת יהודים ואחד של חברי כנסת ערבים, לממן את העניין הזה של בתי התפילה, שמדינת ישראל צריכה לממן את זה".

לדבריו: "אני מודה להקב"ה שהמסורת של שיתוף הפעולה של ציפור הנפש של העם הערבי ושל העם היהודי - הצלנו את זה אחרי זה בשיתוף הפעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר