"מלחמה זה נורא"

בנט טען: ''צריך פלסטינים וחרדים בהייטק''

ראש הממשלה, נפתלי בנט השתתף היום בכנס סייבר-טק 2022 שנערך בגני התערוכה בתל אביב והתייחס למלחמה באוקראינה, תעשיית ההייטק בישראל ומערך הסייבר (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט השתתף היום (חמישי) בכנס סייבר-טק 2022 שנערך בגני התערוכה בת"א ודיבר על המלחמה באוקראינה, תעשיית ההייטק ומערך הסייבר

"המצב באוקראינה הוא מצב נורא של מלחמה", אמר בנט, "אני השתתפתי במלחמה כ-6-7 פעמים כחייל ומפקד, ואני יודע שזה דבר נורא. אבל אם יש דבר שלמדנו מהמלחמות בישראל: קל להתחיל מלחמה, קשה לסיים אותה. המצב נראה עכשיו גרוע - הרבה אנשים מתו, יש מיליוני פליטים והרס רב".

"עלינו להבין שאם המנהיגים העולמיים לא יגיבו במהירות, המצב יהיה יותר גרוע. עדיין לא מאוחר, הגורמים המובילים בעולם צריכים להוציא את הצדדים משדה הקרב, ולהביא אותם לשולחן המשא ומתן".

על סקטור הייטק אמר ראש הממשלה: "המדינה לא צריכה להשקיע יותר כסף בהייטק, כי כסף זה לא העניין. כדי לעזור לתעשיית ההייטק אנחנו צריכים שני דברים: הדבר הראשון הוא לא להזיק להם, לא לחוקק חוקים שיקשו על בניית חברות ובקידום העסקים".

"הדבר השני הוא האנשים. ישראל רעבה לכישרון, ויש כישרון בגליל, בנגב, בפריפריה. פריפריה בישראל זה לא כמו בארה"ב, זה ממש כמה שעות. ילד משדרות צריך שיהיה לו חינוך מתאים לא רק לסייבר אבל כן בתחומי ההייטק. זה נכון גם לחרדים - אנחנו הלכנו הפוך כדי שהם יוכלו להתחיל לעבוד. שאנחנו צריכים לחשוב איך מכניסים אותם מהר לתעשיה למרות הפערים באנגלית ומתמטיקה, וגם לגבי הערבים - הכניסה שלהם להייטק צריכה לקרות בצורה מהירה יותר".

ראש הממשלה ציין מקור פוטנציאלי נוסף לכוח אדם בתעשיית ההייטק: "גם הפלסטינים, למשל מרמאללה, יכולים להיות חלק. אני הנחתי את הממשלה לעזור לזה לקרות בצורה חלקה כדי שהם יוכלו לעבוד פה בתעשייה. אם זה יצליח זה יהיה מדהים, ואני מעוניין לנסות".

עוד הוסיף ראש הממשלה על התמודדות עם מתקפות סייבר: "פעם העולם הצבאי היה משולב-טנקים, מטוסים, בעשור האחרון יש מתקפות סייבר, שיש להן השפעה בעולם הפיזי, ולא רק בעולם הסייבר, ויש לזה השפעה רבה על האזרחים".

על הדרך בה ישראל מכינה את עצמה להתמודד עם מתקפת סייבר, אמר: "יש לנו את מערך הסייבר הלאומי, ואופציות אחרות. העבודה היא רבה, וצריך שחברות בעצמן יגנו על עצמן. מערך הסייבר יסייע להקל עליהם בשנים הקרובות"

עוד הוסיף: "ישראל מובילה בסייבר ההגנתי וההתקפי, ועם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה. צריך ללמוד איך להשתמש בכוח הזה - זה לא נכון שיש "נשק רע" ו"נשק טוב" אלא שצריך לדעת לאיזה מטרות משתמשים ולאיזה צורך".

ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי אמר: "תפקיד מערך הסייבר הלאומי הוא להגן על אזרחי ישראל במימד הסייבר. אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד, אלא צריכים שיתוף פעולה עם שאר הרשויות ועם תעשיית הסייבר. אחת המשימות שלנו היא לייצר שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הסייבר כנגד אויבים משותפים"

כנס סייברטק 2022 תל אביב הוא מכנסי הסייבר הגדולים בעולם והכנס הגדול ביותר שנערך בישראל. הכנס משמש צומת שבו נפגשת צמרת ההייטק והסייבר העולמי והישראלי עם קהילת העסקים, יזמים ואנשי ממשל מהארץ ומהעולם. כל זאת, במטרה לפתח ולחזק את הקשרים בין האקו-סיסטם הישראלי לעולם הסייבר העולמי.

הכנס נפרס על פני שלושה ימים רצופים ומתמקד במגוון רחב של נושאים סביב עולם הסייבר החל ממשפט ורגולציה, בריאות, תחבורה, ועד ביטחון וכלכלה. לצד מליאות מגוונות בהשתתפות בכירי תעשיית הסייבר העולמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר