טיסת השבת של רה"מ

הסתיימה פגישת פוטין-בנט: 'שוחחו על הקהילות היהודיות'

לאחר כשלוש שעות הסתיימה פגישת רה"מ בנט ונשיא רוסיה פוטין בקרמלין • השניים דנו על איראן והמלחמה באוקראינה • רה"מ המריא לגרמניה • לאחר הפגישה, בנט שוחח עם זלנסקי (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
פוטין, בנט ואלקין. ארכיון (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

פגישת ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, הסתיימה לאחר כשלוש שעות. בסיום הפגישה, בנט המריא ממוסקבה לברלין, שם יפגוש את קנצלר גרמניה, אולף שולץ.

בנט המריא הבוקר (שבת) לרוסיה ונועד עם הנשיא הרוסי, ולדמיר פוטין. במהלך הפגישה דנו המנהיגים על בהתקדמות בשיחות הגרעין בוינה. ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין.

כמו כן, בנט שוחח עם פוטין על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהלחימה הרוסית נגד אוקראינה. בישראל מדגישים כי 'הבית הלבן' עודכן מראש על הפגישה והממשל ברך על המהלך.

בלשכת רה"מ ציינו כי בנט מתואם גרמניה וצרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה. כמו כן, על פי לשכת רה"מ, בנט שוחח עם נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה פוטין.

כפי שדווח מוקדם יותר, מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שראש ממשלה מכהן ממריא בעיצומה של השבת, אך ככל הנראה בנט קיבל לכך אישור הלכתי בשל הניסיון לעצור את המלחמה באוקראינה. כמו כן, מדובר במנהיג הראשון מהמערב שנפגש עם פוטין מאז הפלישה לאוקראינה.

כזכור, במהלך השבוע ביקר הנשיא זלנסקי את ההנהגה בישראל ובמהלך מסיבת עיתונאים התבטא: "דיברתי עם ההנהגה הישראלית, יש לנו יחסים לא רעים - אבל הדברים נבחנים בעת צרה. אני לא הרגשתי שראש הממשלה הישראלי עטוף בדגל שלנו".

על שיחות לשלום עם פוטין אמר זלנסקי: "אתה רוצה שלום? שב ותדבר איתי. אבל לא ממרחק של 30 מטרים כמו עם מקרון, אני השכן שלך, אני גבר נורמלי".

בנט עצמו אמר השבוע במהלך פגישה עם קנצלר גרמניה: "כמנהיגים, היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים ולהעביר את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן. עוד לא מאוחר לכך. לצערי, אנחנו בישראל למודי מלחמות. המחיר שלהן הוא גדול, כפי שאנחנו כבר רואים. למרבה הצער, זה עלול להיות הרבה יותר גרוע".

"מדינת ישראל עומדת לצד העם באוקראינה. שלחנו ציוד הומניטרי רב - 3 מטוסים, 100 טון ציוד, רובו רפואי - ואנחנו נחושים להמשיך ואפילו לעשות יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר