אחרי 33 שנה

תבהלה בריכוזים החרדים: 'פוליו' התגלה, חשש מהתפרצות

חיידקי פוליו התגלו בביוב • הסכנה: אלפי ילדים שהוריהם סרבני חיסונים חשופים לנגיף המביא לנכות קשה • ישיבת חירום תתכנס היום, ראש העיר ליאון: "מי שלא התחסן, שייצא להתחסן הרגע!" (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
חיסוני פוליו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הידבקות הילדה החרדית ממאה שערים, בת ה-4, בפוליו, מחלת שיתוק הילדים, מסעירה את השכונה הירושלמית. במשרד הבריאות חוששים כי לא מדובר במקרה יחיד אלא קצה קרחון של מקרים רבים נוספים ללא תסמינים. בצהרים צפויה להתכנס ישיבת חירום בהשתתפות דייני 'העדה החרדית'.

במשרד הבריאות ממשיכים בחקירה האפידמיולוגית לאיתור המגעים. בשכונת מאה שערים הוקמו מוקדי חירום ותושבים רבים מבוהלים. לפי הדיווחים, חיידקי פוליו אובחנו בהתאמות במי ביוב בשכונה.

על פי משרד הבריאות בירושלים ישנם אזורים חרדים בהם יש מתנגדי חיסונים רבים. על פי נתוני משרד הבריאות רק 83% מהפעוטות עד גיל שנה קיבלו את כל ארבעת המנות הנדרשות של החיסון, חלקם כמובן ישלימו זאת בהמשך ורק מדובר בעיכוב וחלקם מתנגדי חיסונים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הקים חמ"ל מיוחד בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות במטרה לחסן כמה שיותר מהר את הילדים שטרם התחסנו.

אגף ההסברה יצא למבצע בזק במסגרתו יופעלו רכבי כריזה בשכונות ויחולקו חומרי הסברה על חשיבות החיסון באופן מיידי.

אגף החירום ובריאות הציבור יצר קשר עם רבני העדה החרדית שהורו כי יש להתחסן באופן מיידי ואף יקיימו ישיבת חירום בצהריים בהשתתפות כל דייני 'העדה החרדית'.

בנוסף, לאחר הוראת רבני הבד"ץ יצרו אנשי אגף החירום בעירייה קשר עם הורי ילדי הגן בו למדה חולת הפוליו וערכו בדיקות לכולם במטרה למנוע את הפצת המחלה.

בהנחיית ראש העיר ובשיתוף פעולה עם משרד הבריאות הורחבו שעות פעילות טיפת החלב במטרה לאפשר לכל מי שמעוניין להתחסן באופן מיידי, וצוות טלפניות מטעם העירייה יוצר קשר עם כל ההורים שטרם חיסנו את הילדים, במטרה לעודד אותם באופן אישי לבוא ולחסן את הילדים.

ראש העיר משה ליאון, אומר כי "הבוקר אנחנו פותחים בשיתוף קופות החולים ומשרד הבריאות מוקדי חירום להתחסנות ונמצאים בקשר רציף עם מנהיגי הקהילה על מנת לחסן במהירות כמה שיותר ילדים. מי שלא התחסן, שייצא להתחסן הרגע! ילד מחוסן הוא ילד מוגן. אנשי העירייה יוצרים קשר הבוקר עם כל המשפחות שעדיין לא חיסנו את הילדים ואנחנו מבקשים מכולם לפעול במהירות על מנת לעצור את המחלה הנוראה הזו. נפתח הבוקר גם במאמצי הסברה ייעודיים לשכונות בהם יש מיעוט מתחסנים ואנחנו מצפים לשיתוף פעולה מהיר של כלל הגורמים".

לבירור אודות השעות המיוחדות של הטיפות חלב ברחבי העיר ניתן ליצור קשר עם המוקד העירוני במספר 106 ולקבל את כל הפרטים.

כזכור, אתמול דווח בידי משרד הבריאות כי מקרה של פוליו (שיתוק ילדים) התגלה בילדה בת 4 משכונת מאה שערים בירושלים שלא חוסנה נגד המחלה במסגרת חיסוני השגרה.

על פי הדיווח ב-N12, הפעוט הובא לבדיקה רפואית לאחר שנראו תסמיני חולשה בחצי גופו השמאלי, כחלק מהבדיקות שנערכו נעשתה גם הבדיקה שגילתה שהוא חולה בפוליו. הרופאים מקווים שהוא יצליח להתגבר על הנגיף מבלי שייגרם לו נזק בלתי הפיך, אך בהחלט ייתכן שמצבו יוחמר עד כדי נכות כפי שקרה לחולי הפוליו בשנות ה-50.

משרד הבריאות החל לבדוק בדחיפות את המגעים של הפעוט שנדבק מתוך חשש להתפרצות חדשה וגדולה יותר של המחלה הקשה בקרב ציבור שאינו מחוסן בירושלים.

זאת הפעם הראשונה שנמצא ילד חולה בפוליו במדינת ישראל מאז שנת 1989, ובמשרד הבריאות הגבירו את הניטור של הביוב בעיר הבירה כדי לנסות לאתר הדבקות נוספות. ההערכה הקשה היא שקרוב לוודאי שיש עשרות עד מאות מקרים של הדבקה.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם (בעיקר בקרב ילדים). הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף (שאינם מחוסנים) יחלה באופן תסמיני עם שיתוק, אך אם ישנם מקרים רבים של הדבקה מספר הילדים שייפגעו קשות מהנגיף עשוי ח"ו להיות גבוה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר