יחד עם בנו הראש"ל

המכתב האחרון של מרן הגר"ע יוסף: חובה להתחסן נגד פוליו

על רקע החשש מפני התשפטות נגיף הפוליו בשכונת מאה שערים בירושלים, מתפרסם שוב מכתבו האחרון של מרן פוסק הדור, רבינו עובדיה יוסף, שקרא להתחסן נגד הנגיף (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראש"ל עם אביו זצ"ל (צילום: ישי כהן)

בצל החשש במשרד הבריאות מפני התפשטות נגיף הפוליו בשכונות החרדיות בירושלים, מתפרסם מכתבו הציבורי האחרון של מרן פוסק הדור, רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, שקרא לציבור לחסן את הילדים מפני נגיף הפוליו.

היה זה שבועות ספורים לפני הסתלקותו של מרן זצ"ל לגנזי מרומים, לאחר בחירתו של בנו, הגאון רבי יצחק יצחק יוסף, לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל. הגר"י יוסף פרסם מכתב לציבור הקורא לחסן את הילדים, ואביו הגדול הצטרף לדבריו.

בפתח מכתבו, כותב הראשון לציון: "היות ושמעתי מאנשי משרד הבריאות כי יש מי שחוששים ליטול את החיסון המונע את מחלת הפוליו והיות ויש בזה משום ונשמרתם מאוד לנפשותיכם וגם בררנו את העניין עם המומחים שאמרו לנו שיש בזה חשש גדול וסכנת נפשות של ממש.

"אשר על כן" כותב הגר"י יוסף: "מוטלת חובה קדושה ומצוה על כל הורה לחסן את ילדיו כנגד 'מחלת ה'פוליו' על פי ההוראות המדויקות של משרד הבריאות העושים מלאכת קודש, ושומע לנו ישכון בטח".

הרב הראשי מסיים את מכתבו וכותב: "ויהי רצון שיתקיים בנו מה שכתוב 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך'".

אביו, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל הוסיף בכתב ידו: "הריני מצטרף לכל הנ"ל", לצד חתימתו.

אמש עדכנה ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, כי: "אנחנו לא מציינים את מין החולה אך לשם הנוחות נגיד ילד כבן 4 לא מחוסן, הגיע לרופא הילדים לפני שבועיים עם תסמינים של חולשה בפלג גוף תחתון ועם נפילות. במהלך בירור ראשוני נלקחו דגימות – הראשונה הייתה שלילית לפוליו, אבל בדגימות חוזרות נמצאה דגימה חיובית לפוליו והוגדר כמאומת לפוליו. במקביל, ערכנו דגימות מהביוב ומהתוצאות הבנו שיש חשד לכך שנגיף הפוליו עובר בקרב אוכלוסיות לא מחוסנות בירושלים".

"בפוליו המקרים הקליניים הם קצה של קרחון" הדגישה אלרעי-פרייס. "כשיש מישהו שמבטא תסמינים זה אומר שיש עוד עשרות ומאות שהווירוס כבר מסתובב אצלם. כשמגיע מצב שילד מזוהה עם תסמין נוירולוגי, זה קצה הקרחון וחייבים לחפש עוד", התריעה.

"קיבלנו אישור לאבחנה", הוסיפה, "פתחנו בחקירה אפידימיולוגית, נוצר קשר עם הגן והגורמים. שלחנו פניה למנהלים הרפואיים בקופות החולים, ליידע אותם שיש את המקרה ולהעיר את תשומת ליבם שיהיו עירניים".

לדברי אלרעי-פרייס: "החקירה האפידימלוגית העלתה שיש עשרה מגעים שנחשבים הדוקים בתוך המשפחה, ועוד עשרים ילדים ואנשי צוות בגן. החקירה מול המשפחה נמצאת בתהליכים כגון דגימות צואה, ומול הגן נדרשים לנו אישורים של רבנים כדי לאפשר כניסה לגן לצורך התחקיר ואנחנו פועלים לקדם זאת".

ראש שירותי בריאות הציבור ציינה כי "עלול להיגרם נזק בלתי הפיך לנדבקים, ילדים ומבוגרים. ילדים שלא חוסנו, מומלץ להתחסן. גם בבתי הספר – זה הרגע להתחסן" הפצירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר