התמונה שהופצה

הרמטכ"ל כוכבי הגיע לביקור בזק בבחריין

מפקד צה"ל נחת במנאמה, שבועות מספר לאחר ביקורי שר הביטחון גנץ ורה"מ בנט, לביקור בזק בן יומיים, במסגרתו יפגש עם בכירי מערכת הביטחון במדינת המפרץ (ביטחון, אקטואליה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הרמטכ"ל כוכבי עם עמיתו הבחרייני (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, נחת הערב (רביעי) לביקור היסטורי ראשון בממלכת בחריין. ביקור זה מגיע אחרי שלמדינה, עימה ישראל חתמה הסכם נורמליזציה לפני יותר משנה במסגרת "הסכמי אברהם", הגיעו שר הביטחון בני גנץ תחילה, ולאחריו ראש הממשלה נפתלי בנט.

הביקור, שמגיע בזמן שבווינה נמצאים על סף חתימה בין איראן למעצמות המערב על הסכם גרעין חדש שלדעת ישראל רע מאוד, נועד כדי להעמיק את הקשר בין מערכות הביטחון של שתי המדינות, במטרה להרחיב את קואליציית המדינות והצבאות נגד איראן. שיתופי הפעולה של צה"ל ומדינות במפרץ הפרסי עלו שלב לאחר החתימה על הסכמי אברהם והצטרפותה של ישראל לאחריות פיקוד מרכז האמריקני.

בפתח ביקורו התקבל כוכבי במעמד קבלת פנים רשמי, בראשות עמיתו, רמטכ"ל בחריין, ד'יאב סקר אל נועימי, ולאחר מכן נפגש עם שייח' נאסר בן חמד אל חליפה, מזכ"ל מועצת הביטחון העליונה והיועץ לביטחון לאומי של בחריין, המקביל לראש המל"ל של ישראל.

במסגרת ביקורו עתיד הרמטכ"ל להיפגש עם בכירים נוספים במערכת הצבאית ובהנהגת בחריין ועם מפקד הצי החמישי, אדמירל צ'ארלס בראד קופר, במפקדת הצי החמישי האמריקני הנמצאת בבחריין.

אל הרמטכ"ל מתלווים ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, האלוף טל קלמן, ראש חטיבת קשרי חוץ תת-אלוף אפי דפרין, וראש חטיבת המחקר תת-אלוף עמית סער. סגן הרמטכ"ל, האלוף הרצי הלוי, ממלא את מקום הרמטכ"ל בהיעדרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר