אכזבה באוקראינה

בצל המלחמה: הנשיא זלנסקי ביקש לנאום במליאת הכנסת

נשיא אוקראינה ממשיך במאמצים להצגת עמדת מדינתו. הוא ביקש גם לשאת נאום, בשידור ישיר, לפני חברי הכנסת • זו הייתה התשובה המאכזבת שקיבל • "אינה הולמת בשום צורה" (ארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)

אחרי נאומיו המרגשים שגררו מחיאות כפיים בפרלמנט האירופי, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי מעוניין לנאום גם בפני חברי הכנסת של מדינת ישראל. היום (רביעי) הגיש שגריר אוקראינה בישראל בקשה ליו"ר הכנסת מיקי לוי בשמו של הנשיא. כך חושף הערב הפרשן המדיני של 'וואלה' ברק רביד.

לפי הדיווח, לא ברור אם הנאום יתקיים וכיצד. יו"ר הכנסת שלח בתגובה לבקשה תשובה לשגריר האוקראיני ולפיה לא ניתן לכנס את המליאה במיוחד - אחרי צאתה לפגרה - לצורך הנאום וכי הוא מציע לקיים שיחת זום בין זלנסקי לבין הח"כים בימים הקרובים.

האוקראינים התאכזבו מהתשובה. לפי הדיווח בוואלה, ח"כ אלי אבידר שיגר מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי ובו ביקש לכנס את מליאת הכנסת או לחילופין את ועדת החוץ והביטחון גם במהלך הפגרה כדי לקיים שיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי. "התנהלות זו אינה הולמת בשום צורה", כתב אבידר.

אבידר ציין כי כמו חברי הפרלמנט הבריטי גם לח"כים בישראל צריכה להינתן האפשרות להביע תמיכה בלתי מסויגת בעם האוקראיני. "כל עיכוב של הנושא עד היציאה לפגרה, תציב אותנו בצד השלילי של ההיסטוריה ובניגוד לתמיכה הבלתי מסויגת של הציבור הישראלי בעם האוקראיני. אני מבקש לפעול בהקדם למימוש השיחה עוד היום", כתב אבידר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר