התוכנית באופוזיציה

האם יעקב מרגי יהיה ראש הממשלה הבא?

ח"כ יואב קיש שוקל להפוך את הצבעת חוק האזרחות להצבעת אי-אמון בממשלה, להצביע נגד בשיתוף רע"מ, להגיע ל-61 תומכים - ולהדיח את בנט ולפיד מהשלטון (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יעקב מרגי. בתסריט מופרך - ראש הממשלה הבא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הכנסת נערכת הבוקר (חמישי) ליום האחרון של כנס החורף, אחרי כחצי שנת פעילות מלאה, ועם יום שצפוי להימשך אל שעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, ולציפיית האופוזיציה - יחולל הפתעה שלא נראתה מעולם.

ע"פ דיווח בגלי צה"ל, ח"כ יואב קיש מהליכוד, המסייע ליו"ר סיעתו יריב לוין בריכוז האופוזיציה, מתכנן מהלך מלכוד לקואליציה, כדי להביא לנפילת הממשלה בהצבעת אי-אמון, לראשונה בתולדות המדינה.

ע"פ תוכניתו, ההצבעה על חוק האזרחות של שרת הפנים איילת שקד, שקודם בתיאום בין שקד ושמחה רוטמן מהציונות הדתית, ולכאורה אמור לעבור בתמיכת סיעות הימין בקואליציה ובאופוזיציה ונגד מרצ ורע"מ מהקואליציה, תהפוך להצבעת אי אמון של האופוזיציה בממשלה, ועל אף הסיכומים - סיעות הימין באופוזיציה יצביעו נגד החוק החשוב.

שרת הפנים שקד. המהלך המתוכנן - על גבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאן מפלגת רע"מ נכנסת לתמונה, לפי קיש: חברי הכנסת במפלגה הערבית, בעיקר וואליד טאהא ומאזן גנאים, זועמים על התנהלות הקואליציה וקידום חוק האזרחות, שלטענתם גרוע מזה שאושר בכל השנים שקדמו, כולל בכל שנות ממשלות נתניהו, ועל כן יצביעו בעד אי האמון - ונגד החוק.

בנוסף לכך, האופוזיציה תביא מהבית את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וח"כ אבי מעוז, חולי הקורונה, להצביע מיציע מבודדים נפרד, וכך יושג רוב של 61 הדרוש להחלפת ממשלה באי אמון.

לפי החוק כל הצעת אי אמון מחייבת ממשלה חלופית, אז אם התרגיל הזה יצליח, ראש ממשלת ישראל ה-14 יהיה ח"כ יעקב מרגי, מספר 1 בש"ס כעת, לאחר עזיבת אריה דרעי את הכנסת בשל הסדר הטיעון עליו חתם.

כמובן שהסיכוי לכך שואף לאפס, לפי שאין לרע"מ אינטרס לשבור את כל הכלים, אך נחמד להשתעשע בעצם הרעיון.

עוד קודם לכן, בלילה שחלף, תרגיל של האופוזיציה לא צלח, וההצבעה על דחיית קיצור השירות בצה"ל עברה ברוב של 58 מול 57. במסגרת התרגיל הפרה האופוזיציה קיזוזים עליהם סיכמה עם הקואליציה, כדי לערער את יציבותה עוד יותר לפני סיום כנס החורף וכתגובה להודעת הקואליציה כי להבא לא יתאפשרו קיזוזים בהצבעות הדורשות רוב של 61, ואפילו הסתירה את ח"כ עמיחי שיקלי בחניון הכנסת במשך 45 דקות. למרות הכל, חברי הכנסת של רע"מ, מאזן גנאים ואימאן חטיב יאסין, נכנסו בסבב ההצבעה השני, תמכו בחוק למרות שמדובר בחוק הקשור לצה"ל, והעבירו אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר