פינת הצרחנות

50 שקלים על חניה בבית חולים • למה מה קרה?

53 שקלים, כן, חמישים ושלושה שקלים - זה מה ששילמנו על החניה בביה"ח 'הדסה' עין כרם; משה מנס יצא ובדק, על מה ולמה משלמים כזה סכום ועל הדרך בדק למה צריך להמתין שעות לרופא עיניים • צפו (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בימים האחרונים נאלצתי להגיע לביקור בבית החולים, הדסה יין כרם. במהלך השהות במקום נתקלתי בזמני המתנה בלתי נסבלים. כאשר אדם שהגיע למחלקת העיניים עם פגיעה קשה, פשוט קם ועזב את המקום בכעס לאחר שהמתין למעלה משלוש שעות.

לאחר שיחה עם הרופאים הבנתי שהדבר נגרם בשל כך שבנוסף לתורים שנקבעים מראש, מגיעים למחלקה גם אנשים המופנים מהמיון כאשר יש ימים בהם מדובר על עשרות מקרים נוספים, מה שכמובן יוצר עומס לא הגיוני. אני רואה צורך לציין לשבח את אדיבות ומקצועיות הרופאים והצוות שלמרות העומסים נתנו יחס אדיב ומקצועי והבינו את מצוקת המטופלים.

הפתרון למצוקה הספציפית הזו, ולו פתרון חלקי יהיה לעדכן את צוותי מד"א ואת המטופלים המגיעים דרך המיון - שהמחלקה עמוסה.

בנוסף, הופתעתי ממחיר החניה. נאלצתי לשלם חמישים ושלושה שקלים, מה שבעיני מהווה ניצול של מצוקת המטופלים.

בבדיקה שערכתי, יש הנחיה של משרד הבריאות על כך שבבתי החולים הממשלתיים לא יגבו מעל ל-25 ש"ח ליממה. כאשר למטופלי דיאליזה, אונקולוגיה ולמלוויהם, לנכים, להורים של פג מאושפז ועוד (ברשימה המצורפת) החניה חינם.

וכך כתבה לי דוברת הדסה הדר אלבוים: "בהמשך לפנייתך, נעשה סדר בנושא החנייה בבית החולים: כל מבקר מוזמן להחנות בחניונים הנרחבים הפרוסים בכל אזור בית החולים, שם תעלה יממת חניה 25 ש"ח. מחניונים אלה יוצא שאטל (מיניבוס) בכל מספר דקות ומביא את החונים ישירות אל פתח בית החולים. בנוסף, נבנו בבית החולים חניונים בבעלות פרטית, בהם החניה מתומחרת שעתית.

"נדגיש, כי כל מטופל ומבקר רשאי לבחור בעצמו את אזור החניה העדיף עליו, כמובן שבכל האזורים פרוסות חניות נכים ויש הסדרים מיוחדים למאושפזים או מלוויהם השוהים בבית החולים לאורך זמן וזקוקים לסיוע בחנייה".

(מתוך חוזר משרד הבריאות 1/8/2020)

עוד היא מסרה בתגובתה לעניין מרפאת העיניים, "הפרטים שמסרת הועברו אל ממוני המרפאה ומנהלי המחלקה. התורים במרפאות נקבעים על פי סדר וארגון מחושב מראש, בכללם שעות נפרדות לכל מבקר ואף זמן של מרווח פעולה לביקור אצל הרופא. עם זאת, רבים מגיעים באיחור (מעטים אפילו מקדימים מאוד) ולעיתים יש מקרים מורכבים יותר והזמן המוקצב להם בבדיקת רופא הוא ארוך יותר. כך נוצר עומס על המערכת, ואני מתנצלת בשם כל בעלי התפקידים האמורים. אנו לוקחים ברצינות ובכבוד רב את התלונה, והיא מועברת לטיפול מיידי".

גם נציב פניות הציבור בהדסה מר לזר שמעון ענה לי בצורה דומה: "קראתי בעיון ובעצב את פנייתך שהועברה לקבלת התייחסותם של הנוגעים בדבר. הנהלת ביה"ח ביקשה למסור כי בקמפוס עין כרם, קיימים מגרשי חניה עבור למעלה מ-3,500 כלי רכב בכל שעות היממה, כולל בסופי שבוע. כל המגיעים לביה"ח נדרשים לשלם ביציאה מביה"ח מחיר מקסימלי של 25 ₪ (בקמפוס הפתוח) ו – 48 ₪ (בחניון דוידסון), למשך יממה, ללא הגבלת כניסה ויציאה (מידע נוסף בעניין גביית תשלום במרשי חניה של מרכזים רפואיים, ראה חוזר משרד הבריאות מס' 02/20).

"לעניין הצפיפות, הלחץ והעומס, מהנהלת ביה"ח ביקשו להדגיש כי בימים אלה של חוסר ודאות, יש עומס גדול בבתי החולים של הדסה (עין כרם והר הצופים) וכולם נדרשים להמון סבלנות ואורך רוח, ברור שמאוד לא נוח לכולם (לאנשי הצוות, למטופלים ולבני המשפחה) וכל אחד מבקש לקבל טיפול והתייחסות אישית, מוקדם ככל האפשר (טענה הנשמעת ככלל בבתי החולים), אולם בפני הרופאים עומדים שיקולים רפואיים והם מגיעים לכול המטופלים לפי סדר דחיפות שקבעו לעצמם ונותנים טיפול מקצועי, מסור ואחראי לכולם. לענייו דיווח על עומסים, מי כמוך (מתנדב מד"א) יודע שבמד"א יודעים בכל רגע נתון מה קורה בבתי החולים".

עכשיו ככה.

אני אישית לא ידעתי ולא נתקלתי בשילוט המגלה לי כי יש חניה נוספת ב-25 שקל. בנוסף, מה עם בתי החולים שאינם ממשלתיים, שם ניתן לדרוש גם 100 שקל ליום לחניה? זה מקומם ומתסכל. יש בישראל 66 מוסדות לאשפוז כללי, בודדים מהם ציבוריים. מי אוכף? מי עוקב?

ממשרד הבריאות נמסר: "קיבלנו את מכתבך בדבר מחירי חניה במרכז הרפואי הדסה עין כרם. פתחנו בבירור הנושא עם הגורמים הרלוונטיים, אנו נטפל בה במלוא תשומת הלב. עם השלמת הבדיקה נשוב ונודיעך על ממצאינו. משך הזמן הממוצע לבירור הינו כחודש, אולם, לעתים נדרש זמן רב יותר לבירור מעמיק. מידע על סטאטוס הפנייה ניתן לקבל במוקד קול הבריאות 5400*. אנו מודים לך על פנייתך".

במענה הנ"ל הם לא התייחסו לפניה שלי בנוגע לזמני ההמתנה ואני מקווה שהם יבדקו ואלי אף יתנו מענה על הנושא הנ"ל.

צפו בפינה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר