בין עבאס לטיבי

שליש מהערבים: מצבנו השתפר בימי בנט

סקר שנערך באוניברסיטת חיפה בחן את יחס החברה הערבית לכניסת רע"מ לממשלת בנט-לפיד, עם הפנים קדימה: שני שליש לא מסכים שמפלגה ערבית תשב בממשלת ימין (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט, לפיד ועבאס בחתימת ההסכמים הקואליציוניים (צילום: נוואף נבארי)

תשעה חודשים לכינון ממשלת בנט-לפיד, והישגי רע"מ, המפלגה הקטנה בקואליציה שאינה מרגישה מחויבת לשלמותה כל הימים, נרשמים בפנקסי הבוחרים בחברה הערבית.

מסקר שערכו הד"ר מוחמד חלאיילה ח'לאיילה והד"ר דורון נבות, מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, עבור כנס חיפה לפוליטיקה והחברה הפלסטינית שייערך בשבוע הבא, עולה כי שני שליש מהחברה הערבית חושב שטוב שמפלגה ערבית תהיה חלק מן הקואליציה, ואחוז דומה, 66%, מתנגד לכך שזה יהיה בתוך קואליציית ימין.

בראייה עכשיווית, 44% מהנשאלים הגדירו עצמם "מרוצים" מחברות מפלגת רע"מ בממשלה, כאשר כמעט שליש, 31%, חשו ב"שינוי לטובה" במעמד הערבים בישראל בתשעת החודשים שחלפו, ו-36% חושבים שמצבם "ישתפר בעתיד".

במדד הפוליטיקאים הערבים הבכירים מנסור עבאס נמצא מעל איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אך מתחת אחמד טיבי, יו"ר תע"ל. מניתוח האחוזים עולה כי טיבי נחשב לאדם שנחשב למקדם האינטרסים של הציבור הערבי הטוב ביותר כיום, עם 25%. מנסור עבאס נמצא אחריו עם כ-21%, אחריו ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלמאית, השייח' ראאד סלאח עם כ-18%, ואחריהם איימן עודה עם 14.4% בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר