המופת הידוע | צפו

כשמרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל נזקק לחגב - שבא במפתיע לחדרו

המופת של מרן שר התורה זצוק"ל: לפני שנים רבות, מרן הגר"ח למד על חגב, וכשרצה להבין יותר, לפתע הופיע חגב בחדר, ואיך חמיו מרן הגרי"ש אלישיב הגיב לסיפור | צפו (חדשות, חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ח בבדיקת חגב (צילום: מתוך יוטיוב, ארכיון 'כיכר השבת')

סיפור מדהים שהתפרסם בשנים האחרונות וגם הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הזכיר אותו בהספדו על מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל.

היה זה סיפור שהתרחש בתקופה שבה מרן הגר"ח זצ"ל כתב את סיפרו "קרני חגבים". במהלך לימודו נזקק ר' חיים להבין פרטים מסוימים הקשורים למבנה גופו של החגב, ותוך כדי הלימוד נכנס חגב לחדרו והתיישב על הקיר, ולא זז עד שר' חיים סיים לבדוק אותו.

תקופה לאחר מכן, הגיע הרב יצחק רצאבי לר' חיים בכדי לדון אתו על כשרותם של החגבים, ובאותו מעמד שאלו את ר' חיים אם הסיפור אכן אמתי. ר' חיים אישר את אמינותו של הסיפור.

כאשר סיפרו את הסיפור למרן הרב אלישיב זצוק"ל, הוא הזדעזע ואמר שסיפור כזה מתאים רק לתקופת "הראשונים", והתפעל מגודל הסיפור.

בשנים הבאות כשרצו לשפץ את ביתו ולהרוס את אחד הקירות, אמר הגר"ח כי "ידוע מעשה מבעל החיד"א זצ"ל שחולל נס במדרגות הסמוכות לביתו ולאחר תקופה ביקש שיצפו את המדרגות בזהב טהור לאות ולפלא על המעמד הקדוש, בכדי שיהודים יתחזקו מכך באמונה ויראו כי יש מנהיג לבירה", ולכן ביקש ר' חיים להשאיר את הקיר עליו עמד החגב על מקומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר