ב'זום' מאובטח

נשיא אוקראינה ינאם מול הח"כים; נציגי 'חד"ש' ייעדרו

האדם שמנהיג את אוקראינה בשעתה הקשה ינסה לדבר ללב חברי הכנסת, אחרי שבתחילה בקשתו סורבה מטעמי שיפוצים. שניים ייעדרו בוודאות, וכמה נוספים מוטלים בספק (פוליטי)

זלנסקי בנאומו לקונגרס האמריקני (צילום: מתוך טוויטר)

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ינאם הערב (ראשון) בשעה 18:00 ב'זום' מול חברי הכנסת, אחרי דיון בין הצדדים, וסירוב ראשוני של יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, לקיים זאת. כעת נראה כי כלל חברי הכנסת, להוציא שניים בלבד, יצטרפו לדיון המיוחד, איש איש ממקומו - ולא ממליאת הכנסת, הנמצאת בשיפוצים בשל פגרת הפסח.

הנאום ישודר בזום ובמקביל גם ברחבת התיאטרון בתל אביב. חברי הכנסת יוכלו להיכנס לצפות בנאום מהיכן שירצו אבל התבקשו להיות במקום מכובד. חברי הכנסת יהיו על 'השתק' בזום ויו"ר הכנסת מיקי לוי ישהה פיזית באחת מהוועדות בכנסת.

בנוסף, הכנסת תפתח חדר לחברי הכנסת שאין ברשותם תוכנת 'זום'. לנאומו של זלנסקי הוזמנו כל חברי הכנסת והשרים, כולל השרים שאינם חברי כנסת. גם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד צפויים להשתתף בנאום. בכדי להימנע מהתערבויות מביכות או ניסיונות לשבש את הנאום בכנסת עמלים על יצירת קישור מאובטח לצופים.

עד כה שני חברי כנסת הודיעו כי לא ישתתפו בנאום, הראשון הוא ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת שהודיע אמש בציוץ בטוויטר: "לא אשתתף מחר בכנס לתמיכה בזלנסקי. לא לוקח צד במלחמות מיותרות שפוגעות באזרחים חפים מפשע, מחזקות את בעלי השררה ומעשירות את אדוני המלחמה. איני תומך בלאומנים ורודפי הקומוניסטים באוקראינה, ולא, אני גם לא תומך בפוטין ובלאומנים הרוסים שונאי הקומוניסטים. לא למלחמה - כן לשלום". כתב כסיף, ועורר סערה ברשת.

על פי דיווח ב'הארץ', ח"כית נוספת שהודיעה כי לא תשתתף בנאום היא חברת מפלגתו של כסיף, עאידה תומא סלימאן, במענה לשאלת 'הארץ' אמרה כי "למרות הלחצים שמופעלים, אנחנו בחד"ש לא נשתתף בנאום ולא נהיה חלק מההצגה הישראלית". סלימאן הדגישה כי "נטייה זו קיימת גם בשאר מרכיבי הרשימה המשותפת. יו"ר הסיעה סאמי אבו שחאדה נמצא בחו"ל, ולגבי תע"ל נקיים התייעצות במהלך היום"

עם זאת, כמו כסיף היא ציינה כי עמדתה היא נגד כל מלחמה, אך "אסור לשחק לידי אף גורם שמנסה להכתיב לנו את המדיניות ולאמץ את מדיניותו של נשיא אוקראינה וממשלת ישראל".

הח"כים ברשימה המשותפת נמצאים בהתלבטות בנוגע להשתתפותם באירוע, זאת בעקבות הצבעותיה של ממשלת זלנסקי בעד ישראל ונגד הפלסטינים.

בשעות אלו נשלמות בכנסת ההכנות לנאום זלנסקי, כאשר אולם ירושלים הוסב לחדר מצב, ועשרות אנשי טכנולוגיה ושירות מבצעים כעת את ההתאמות האחרונות על מנת לוודא את תקינות שיחת הוידאו ולסייע לחברי הכנסת ולשרים להתחבר.

בנוסף, אולם הוועדה לפניות הציבור הותאם מבנית וטכנית לצורך שיחת הוידאו והוא ישמש את יושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, אשר יפתח את האירוע, כשמאחוריו דגלי ישראל.

(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר