במהלך הנאום

סוכלו נסיונות מתקפת סייבר בנאום זלנסקי

בכנסת מעדכנים כי במהלך נאומו של נשיא אוקראינה, זוהו מספר נסיונות תקיפה אל מול תשתית התקשורת של הכנסת שתכליתן הייתה הפרעה לשידור החי וניסיון להפילו (בארץ)

(צילום: דוברות הכנסת)

בכנסת מעדכנים הערב (ראשון), כי במהלך נאומו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בכנסת, זוהו מספר נסיונות תקיפה אל מול תשתית התקשורת של הכנסת שתכליתן הייתה הפרעה לשידור החי וניסיון להפילו.

בכנסת מדגישים, כי כלל הנסיונות נבלמו ע"י היחידה לאבטחת המידע של הכנסת בשיתוף וסיוע מערך הסייבר הלאומי.

כזכור, נשא זלנסקי נאום הערב מול חברי הכנסת ואמר "אדוני יו"ר הכנסת, ראש הממשלה - אני מודה לכם על התמיכה. חברי הכנסת, תמיד נמשיך לחיות זה לצד זה לכן אני רוצה להזכיר לכם מילים של אוקראינית שאתם מכירים היטב. מילים של גולדה מאיר. אני בטוח שברוסיה גם מכירים את זה".

"אנחנו רוצים לחיות, אך השכנים שלנו רוצים לראות אותנו מתים - זה לא נותן לנו הרבה מקום לפשרות", ציטט זלנסקי את גולדה מאיר.

זלנסקי משווה בין פלישת הנאצים לאירופה לפלישת הרוסים. "24 לפברואר יום זה נזכר בהיטוריה העולמית פעמיים בתור טרגדיה לאירופה, אוקראינה והעולם כולו. ב-1920 נוסדה המפלגה הנאצית מפלגה אשר הרגה מיליונים והרסה מדינות שלמות וניסתה לעשות רצח עם".

"הקרמלין משתמש בטרמינולוגיה של המפלגה הנאצית. העם שלנו כעת נודד בעולם ומחפש ביטחון בדיוק כפי שאתם חיפשתם בעבר"

זלנסקי מתייחס לבאבי יאר ומתעלם מהדיווח שלא נפגעה: "ראיתם כיצד טילים פגעו בבאבי יאר, אתם יודעים שמדובר באנדרטה לזכר קורבנות השואה, בית עלמין יהודי. הטילים הרוסיים פגעו במקום הזה. גם בעיר אומן - עיר שעשרות אלפי ישראלים באים לבקר בכל שנה בקברו של רבי נחמן".

"אנחנו פונים אליכם ומבקשים עזרה. מה זה?! אדישות, חישובים - או תיווך ללא בחירת צד - משאיר לכם אתה בחירת התשבות".

זלנסקי מבקש כיפת ברזל: "אתם יודעים לעמוד על האינטרסים שלכם עם כיפת ברזל - אפשר לשאול רבות מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מכם נשק - מדוע ישראל לא הטילה סנקציות על רוסיה, מדוע לא מפעילים לחץ על עסקים - אתם צריכים לבחור".

"ישראל יודעת שמערכת כיפת ברזל היא הטובה בעולם, מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מישראל נשק? מדוע אין סנקציות נגד נשק? עם ישראל, עכשיו זו הבחירה שלכם".

"אנחנו כבר עשינו את הבחירה לפני שנים ולכן באוקראינה יש כל כך הרבה חסידי אומות עולם. תודה. תודה על הכל".

דבריו של זלנסקי עוררו סערה בשל ההשוואות לשואה והטענות כי האוקראינים סייעו ליהודים דבר שמבחינה היסטורית מוטל בספק רב מאד לנוכח תיעודים רבים של אכזריות של אוקראינים כנגד היהודים בזמן השואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר