אחרי הנאום התוקפני

זלנסקי מנסה לתקן: מודה לבנט על מאמציו

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, מנסה לרכך את נאומו אמש מול הכנסת בו תקף את ישראל בצורה חריפה ובעמוד הטלגרם שלו הוא מציג כעת עמדה מרוככת הרבה יותר (פוליטי מדיני)

זלנסקי בנאומו מול הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, מנסה לרכך את נאומו אמש בכנסת בו תקף את ישראל בצורה חריפה ובעמוד הטלגרם שלו הוא מציג כעת עמדה מרוככת הרבה יותר.

"ראש ממשלת ישראל בנט מנסה למצוא דרך לקיים שיחות בין רוסיה לאוקראינה", אמר זלנסקי. "אנו מודים לו על מאמציו. בסופו של דבר נקיים שיחות שלום, אולי בירושלים. זהו המקום הנכון לשלום, אם הוא אפשרי".

כזכור, אתמול הציג זלנסקי טון תקיף ותובעני במיוחד כלפי ישראל, וטען כי ישראל לא עושה מספיק על מנת לסייע לאוקראינה במלחמה. "אני רוצה לציין שאדישות הורגת. אפשר לתווך בין מדינות אבל לא בין רע לטוב", טען הנשיא כשהוא למעשה תוקף את ניסיונות התיווך של בנט.

הוא גם ביקש מישראל את מערכת כיפת הברזל, "בישראל יודעים שמערכת כיפת ברזל היא מערכת היירוט הטובה ביותר, אפשר לשאול מדוע אי אפשר לקבל מכם נשק? מדוע לא הפעילה ישראל לחץ על העסקים ברוסיה? אתם צריכים לתת תשובות ואחר כך לחיות עם התשובות האלה. לפני 80 שנה אנחנו הצלנו יהודים, לכן יש בינינו חסידי אומות עולם. כעת גם לכם בישראל יש בחירה".

נאומו של זלנסקי גרר ביקורת רבה בקרב פוליטיקאים בישראל, שטענו כי ההשוואות הרבות שלו בין המלחמה באוקראינה לשואה הינן לא מדתיות ופוגעות בזכרון השואה. כמו כן דבריו על כך שאוקראינים רבים היו בין חסידי אומות העולם עוררו זעם רב לנוכח ההיסטוריה הברורה לפיה אלו ששיתפו פעולה בשמחה הרבה ביותר עם הנאצים היו האוקראינים שחלקם התנדבו כדי לרצוח ולענות יהודים במחנות ההשמדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר