מפי הסטייפלר זי"ע

גדולתו של מרן זצ"ל; העדות המצמררת של נשיא המועצת

במהלך הנסיעה ללוויה, סיפר נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן, למקורביו על גדולתו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, כפי שהיה עד מכלי ראשון - בדברים ששמע מהסטייפלר זי"ע (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן שיבל"א עם מרן הגר"ח זצ"ל (צילום: יעקב כהן)

אל ההלוויה רוויית היגון, בה השתתפו מאות אלפי עמך בית ישראל, שליוו למנוחות את מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל, פילסה את דרכה מירושלים פמלייה מאובטחת בליווי משטרתי כשבראשה נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגר"ש כהן, שהטריח עצמו למרות חולשתו לבוא ולחלוק כבוד אחרון למרן זצוק"ל, אשר הקשר ביניהם נמשך לאורך השנים באופן רציף ומתמיד בהיוועצות הדדית ובהחלטות ציבוריות משותפות - כולל בתקופה האחרונה.

במהלך הנסיעה בדרך ללוויה שח ראש הישיבה ליושבי הרכב, ביניהם יו"ר ש"ס אריה דרעי, סיפור שאירע לפני עשרות שנים והוא עד לו מכלי ראשון.

הגר"ש כהן בהלוויה, מאחור: אריה דרעי ובנו הרב יעקב

"לפני למעלה מארבעים שנה", סיפר ראש הישיבה הגר"ש כהן, "הגעתי לאביו מרן הסטייפלער בעל ה'קהילות יעקב', לביתו בני ברק. הייתי מגיע כל פעם לקנות את הספרים 'קהילות יעקב' שחיבר. זה היה בתקופה של לפני חג הסוכות, וראיתי את מרן הסטייפלער זיע"א סוחב עצים וקרשים בשביל הסוכה.

"נבהלתי. חשבתי לעצמי איך יתכן כדבר הזה. ניגשתי אל הסטייפלער ושאלתי אותו: 'למה כבודו עושה את זה ולא הבן שלכם?', ענה לי מרן הסטייפלער בהאי לישנא: 'הבן שלי לומד יותר טוב ממני, אני לא רוצה לבטל אותו'...".

הגר"ש כהן שיבל"א עם מרן הגר"ח זצ"ל (צילום: יעקב כהן)

אמש, במוצאי השבת, עלה רבה של בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון לביתו של מרן הגר"ח קניבסקי להיפרד, וסיפר לבניו ונכדיו שיח' את הדברים בשמו של ראש הישיבהאשר סיפרם לראשונה לבני ביתו כבר ביציאת השבת, כעדות מכלי ראשון על גדלותו והתמדתו בתורה של מרן שר התורה זצוק"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר