ערבים - כן; חרדים - לא

כשמקלב הביך את הפקידים: "להיות פליט?!"

במהלך דיון שנערך הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת, בנוגע לתוכניות הכשרה לבנות חרדיות, הצליח ח"כ אורי מקלב להביך את פקידי משרד הכלכלה ורשות החדשנות • צפו בדיון (חרדים)

אורי מקלב (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך דיון שנערך היום (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת - בנושא הכשרת בנות חרדיות, טען חבר הכנסת אורי מקלב, כי בניגוד לנאמר על ידי הפקידים, אין כל תוכניות להכשרה מקצועית עבור בנות חרדיות.

בפתח הדיון טענו פקידי משרד הכלכלה ורשות החדשנות, ישנם מסלולים לתעסוקה והכשרת נשים חרדיות לעבודה בהייטק, מקלב התעקש, כי אין כל תוכנית ואין שום תקציב.

"אתם מחפשים את האבדה תחת הפנס, יש היום מאגר ענק של אלפי עובדות חרדיות, כל שנה אלף בנות חרדיות מסיימות לימודים בהייטק, אלו נשים עם יכולות מאוד גדולות בעלות יושרה - אך למעשה רק בנות עם מזל מצליחות להשתלב, ומי שמצליחה מביאה הצלחה גדולה לחברות. המצב בו חברות מתחרות אחת עם השנייה על העובדות מחלישות את החברות, ובעיקר ישנו גל עזיבה גדול במגזר הציבורי", אמר מקלב.

מקלב הוסיף, כי "בסופו של יום רק אולי מתאים מקבלות את ההכשרות הנדרשות ומתקבלות, גם אקדמיה לא תמיד תעזור, אלא רק ניסיון והכשרה ייעודית, המדינה משקיעה מאה וארבעים אלף ש"ח ללומדים באקדמיה. ואילו ההשקעה בלימודי תעודה קטנה יותר".

"שם", הוסיף מקלב, "משקיעים רק רבע - ותוך כדי הלימודים הם מגיעים לרמות של התעסוקה הראוי, מדברים על מחסור אז מדוע לא עושים את זה".

"זו שערורייה שצריך להיות פליט מאוקראינה, כדי לקבל הכשרה בעוד נמצאות כאן אלפי בנות חרדיות שיכולות לצאת לתעסוקה בתוספת של רבע מהשקעה אותה אתם משקעים", סיכם מקלב.

כאמור נציגי משרד הכלכלה ורשות החדשנות טענו כי ישנם תוכניות וכי כל מי שתגיע תקבל תיקצוב. מקלב התעקש, כי הדברים אינם נכונים ודרש להעלות בזום את נציגת משרד האוצר, במהלך הדברים, התברר כי ישנם עשרות מיליוני שקלים עבור תוכניות ייעודיות לציבור הערבי שהגיעו כחלק מההסכמים הקואליציונים אך עבור הציבור החרדי אין ולו תוכנית אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר