מזרח תיכון חדש

פסגה היסטורית במצרים: בנט, סיסי ובן זאייד

ראש הממשלה נפתלי בנט, נשיא מצרים א-סיסי ויורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, ערכו בפגישה המשולשת בשארם א-שייח', כך נמסר מלשכת נשיא מצרים (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הפסגה במצרים (צילום: לשכת נשיא מצרים)

היסטוריה נוספת, בצל החשש מהסכם גרעין חדש: ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ויורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, במעון הנשיא המצרי בשארם א-שייח', בתמונה שהופצה היום (שלישי) ע"י לשכת נשיא מצרים.

ע"פ הודעת המצרים, "שלושת המנהיגים דנו בהשלכות ההתפתחויות בעולם, בהקשרי האנרגיה, יציבות השווקים והביטחון התזונתי, והחליפו את דעותיהם בנוגע לכמה סוגיות אזוריות ובינלאומיות נוספות".

בהודעת האמירתים נכתב כי "במהלך הפגישה דנו השלושה ביחסים בין המדינות, בהגברת התיאום ביניהן, בקידום שגשוג ויציבות באזור, בביטחון אנרגיה ובנסיון לייצב את השווקים בעולם. השלושה החליפו דעות בכל הנוגע להתפתחויות באזור ובעולם".

מלבד היחס לעניינים הכלכליים, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה שסיבכה את הכלכלה העולמית, השלושה שוחחו על הדבר שמטריד את מדינאי ישראל, וגם את בכירי מדינות האזור, יותר מכל: הסכם הגרעין הקרוב מאוד בין מעצמות העולם, ובראשן ארצות הברית, לאיראן.

ההסכם, שלדעת מומחי ביטחון מסוכן בהרבה מההסכם עליו חתם נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, מאיים על היציבות הביטחונית במזרח התיכון ובעולם כולו, ובירושלים, קהיר ואבו דאבי חושבים על צעדי מנע יעילים.

בהודעת ישראל נמסר, "ראש הממשלה, נפתלי בנט, משלים כעת את ביקורו המדיני במצרים, לאחר שנפגש עם מנהיגי מצרים ואיחוד האמירויות. ראש הממשלה, נפתלי בנט, ימריא בדקות הקרובות לישראל, עם תום ביקורו המדיני במצרים. בשדה התעופה מלווה אותו כעת נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי.

במהלך הביקור, שהחל אתמול (שני) שהה רה"מ בעיר שארם א-שייח׳ ונפגש היום (ג׳) עם נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, ועם יורש העצר של אבו דאבי באיחוד האמירויות, שייח׳ מוחמד בן זאיד. המנהיגים שוחחו על הקשרים בין שלוש המדינות ברקע ההתפתחויות האחרונות בעולם ובאיזור, ועל הדרכים לחיזוקם בכל המישורים. זהו ביקורו השני של ראש הממשלה בנט במצרים, בה ביקר לראשונה בתפקידו בחודש ספטמבר אשתקד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר