עדות המפתח החלה

פילבר בעדותו: לא אמרתי אף מילת שקר בחקירותיי

עד המדינה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר החל להעיד הבוקר במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. פילבר הודיע כי לא שיקר בחקירותיו (אקטואליה)

פילבר בבית המשפט היום (צילום: יונתן זינדל)

עד המדינה, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו של בנימין נתניהו, שלמה פילבר, התחיל היום (רביעי) להעיד במשפטו של נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תיק 4000 ואולי גם תיק 1000.

על פי הטענות של התביעה, נתניהו נעזר בפילבר כדי לקדם את אישור עסקת בזק-יס כדי להטיב עם שאול אלוביץ'. נתניהו הגיע אף הוא הבוקר לבית המשפט יחד עם בנו אבנר.

בתחילת עדותו התייחס פילבר ליחסיו המיוחדים עם נתניהו ואמר: "הוא מושא הערצתי, נגיד ככה. מגיל צעיר מאוד אני מעריך אותו ומכבד, וגם היום הוא אחד המנהיגים היותר גדולים שהיו למדינת ישראל ולמדינה היהודית. אני אוהב אותו גם היום". לדברי פילבר, "הייתי עבור נתניהו אדם שמבין פוליטיקה ישראלית, דעת קהל, תקשורת המונים ותהליכים פנימיים במובן היותר לאומי".

נתניהו הבוקר בבית המשפט (יונתן זינדל, פלאש 90)

"היה לנו קל להבין אחד את השני במשפטים קצרים. אני רוצה לציין כדי שלא ישתמע שהיה סחר סוסים - מערכת היחסים שלנו הייתה מאד נקייה, ישרה, מקצועית ועניינית לאורך כל השנים", סיפר פילבר.

בעדותו סיפר פילבר כי נתניהו נפגש במהלך קמפיין הבחירות 2015 לארוחת ערב עם הזוג אלוביץ', למרות העומס הרב בו היה נתון באותה תקופה מה שאולי מלמד על טיב היחסים בינהם.

פילבר שתקף לאחרונה רבות את הפרקליטות ברשתות החברתיות ונראה היה שהוא סבור שאין סיבה פלילית להעמדתו לדין של נתניהו, טען בעדותו: "באף אחת מהחקירות שלי לא אמרתי מילה אחת של שקר". הוא סיפר בחקירה שנתניהו פנה לשר התקשורת דאז, גלעד ארדן, וביקש ממנו לעזור לאלוביץ'. מדובר בעדות שמועה - שכן לדברי פילבר הוא שמע על כך מאלוביץ' - כך שהדברים עצמם אינם מספיקים כדי להוות עילה פלילית כנגד נתניהו.

ילבר עצמו התבטא בטוויטר כמה פעמים נגד תזת השוחד של הפרקליטות, אך בסופו של דבר חזר בכמה הזדמנויות על עדותו המקורית, מה שמעורר סקרנות רבה כיצד ינהג בהמשך עדותו והאם "יהרוס" את התיק בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר