צלם 'כיכר' בזירה • צפו

חזרה למסע הרצחני של המחבל בבאר שבע

יום אחרי שארבעה בני אדם נרצחו על ידי מחבל, צלם 'כיכר', חיים גולדברג הגיע לזירה וצילם שלב אחר שלב את שלושת מוקדי הפיגוע הרצחני - עד לחיסולו של המחבל • צפו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

יום אחרי הפיגוע הרצחני אתמול (שלישי) בו נרצחו ארבעה בני אדם על ידי מחבל במרכז המסחרי בבאר שבע, צלם 'כיכר' חיים גולדברג במסע מצולם שלב אחר שלב, מדריסת הרב משה קרביצקי, ועד לרגע חיסולו של המחבל.

במהלך 8 דקות הספיק המחבל לרצוח ארבעה בני אדם, שתי נשים ושני גברים, לצד פציעת עוד שניים נוספים.

במערכת הביטחון חוששים מגל טרור חדש, זאת בצל חודש הרמאדן. בנוסף, קיים חשש כי הפיגוע בבאר שבע ייתן מוטיבציה לאחרים לבצע פיגועי חיקוי.

הפיגועים שבוצעו בחודש האחרון:

  1. 2.3 פיגוע דקירה בכפר חיזמא - אזרח פצוע בינוני
  2. 3.3 פיגוע דקירה בכפר חיזמא - אזרח פצוע בינוני
  3. 6.3 פיגוע דקירה בשער האריות - שני שוטרים פצועים קל-בינוני
  4. 7.3 פיגוע דקירה בשער הכותנה בירושלים - שני שוטרים פצועים בינוני
  5. 7.3 פיגוע דריסה בכפר סילת אל חרת'יה בשומרון - שני לוחמי מג"ב פצועים קל
  6. 19.3 פיגוע דקירה ליד מתחם התחנה בירושלים - אזרח נפצע קל
  7. 20.3 פיגוע דקירה בראס אל עמוד בירושלים - שני שוטרים נפצעו בינוני וקל
  8. 22.3 פיגוע משולב בבאר שבע - ארבעה אזרחים נרצחו ושניים נפצעו קשה

בסך הכל נרצחו ארבעה בני אדם, 2 נפצעו באורח קשה, 2 בינוני ועוד חמישה במצב קל.

בתוך כך, בית משפט השלום באשקלון ידון בבקשה להארכת מעצרם של שני אחי המחבל שביצע את הפיגוע. השניים חשודים בחברות בארגון טרור - ואף חשודים בכך שסיפקו את הסכין לאחיהם המחבל.

אמש הותר לפרסום שמותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת; לורה יצחק, בת 43 מבאר שבע; הרב משה קרביצקי, ששימש שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בעיר ומנחם מנוחין יחזקאל, בן 67, אדם ערירי המוכר למחלקת הרווחה של עיריית באר שבע.

שני אחים של המחבל מהפיגוע נעצרו על-ידי המשטרה והועבר לחקירת השב"כ. הערכה במשטרה היא שהמחבל פעל לבד אבל נבדקת האפשרות שאחיו ידעו שהוא הולך לבצע את הפיגוע כשיצא מביתו, כשראו אותו יוצא מהבית עם הסכין ולא עשו כלום.

הפיגוע הרצחני החל בשעה 16:10, כאשר המחבל מוחמד אבו אלקיעאן אל דרך אליהו נאוי - שם הוא דרס רוכב אופניים, שנהרג במקום. הרוכב הוא הרב משה קרביצקי הי"ד, ששימש שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בעיר.

לאחר מכן הגיע עם רכבו אל תחנת הדלק בדרך חברון, בכניסה לבאר שבע, ירד ומיהר לדקור אישה בגבה, בהמשך התברר כי הנרצחת היא לורה יצחק הי"ד. בתיעוד מצמרר ממצלמות האבטחה, נראה המחבל מסתער על האישה מאחור, דוקר אותה שוב ושוב ושוב, היא מנסה להתעמת איתו אך מהר מאוד מתמוטטת, והוא ממשיך ודוקר.

המחבל המשיך בנסיעה וכעבור כמה מאות מטרים, פגע ברכב בכיכר, בסמוך למרכז קניות הומה אדם, ברחוב יצחק נפחא, שם החל במסע דקירות נוסף, במהלכו דקר למוות אישה וגבר נוסף ופצע שתי נשים אחרות.

המחבל שב לכיכר, ובשלב זה מיהר לעברו נהג אוטובוס, חמוש באקדח, וקרא לו לזרוק את הסכין, רק כאשר הוא ניסה להסתער לעברו - ירה לעברו נהג האוטובוס, כשמהצד השני, אזרח, תושב הר חברון, יורה אף הוא לעבר המחבל - וכך הביאו לחיסולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר