ארבעת הנרצחים הובאו למנוחות

באר שבע נפרדה בכאב מהשליח הי"ד: 'סמל לקידוש השם'

הלוויית שליח חב"ד, הקדוש הרב משה קירביצקי הי"ד, חתמה את הלוויות 4 הנרצחים בפיגוע המחריד שאירע אתמול • השליח הראשי בעיר קרא לציבור להוסיף באחדות • ראש העיר נפרד • תיעוד (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
הקהל בלוויה; הרב משה קירביצקי הי"ד (צילום: שלמה חיים טויסטר, באדיבות אתר חב"ד COL; באדיבות המשפחה)

קהל רב ליווה הערב (רביעי) למנוחת עולמים את הרב משה קרביצקי הי"ד, שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע, שנרצח בידי מחבל בן עוולה אתמול, במהלך הפיגוע המחריד בעיר.

שליח חב"ד, הרב שניאור זלמן גורליק, נפרד ממנו בדמעות: "הרב משה ומשפחתו לא באו לכאן בשביל תנאים טובים ונוחות", אמר לקהל. "הם מסרו את חייהם למען הקהילה".

הרב גורליק פנה אל הנוכחים: "ביום הזה צריך לקחת את 'העם אחד', פחות 'מפורד' ויותר 'מאוחד'. להשתגע בשביל אחדות עם ישראל, למסור את הנפש למען עם ישראל. הנרצח מסר את חייו למען הקהילה", וביקש מהמשתתפים להשתדל להתחזק בבין אדם לחבירו: "אם יכולים להתאפק מלומר מילה לא טובה על מישהו - אז להתאפק. המפגע המתועב לא הבדיל בין הנרצחים, לא עניין אותו מה הדעות של מי שפוגע בו - הוא רצה לפגוע בעם ישראל".

הקהל בלוויה (צילום: שלמה חיים טויסטר)

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', נשא דברים אף הוא: "אנחנו מסיימים איתך את המסע, אתה חותם את המסכת וכמה שזה סמלי", פתח. "איש תם וישר דרך, שליח מצווה, שליח הקדוש ברוך הוא, שליח הרבי, שליח השכונה, הסמל לקירוב לבבות וקידוש השם בשכונת נחל בקע. התושבים היקרים שלנו שבאו ארצה לארץ ישראל, המולדת של כל יהודי - ואתה באת להרביץ תורה", ספד לו.

"עשית את זה בנועם. בחיוך. חיברת בין כולם. היית גשר של אהבה, בין מזרח למערב. אני זוכר כמה בית הכנסת היה מפעל חיים, שליחות מעומק הלב", הוסיף ראש העיר.

היום הובאו למנוחות ארבעת הנרצחים בפיגוע הנורא אמש: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים; לורה יצחק, בת 43 ואם לשלושה; מנחם יחזקאל, בן 67, שהותיר אחריו שלושה אחים ואחות; וכאמור, הערב הובא למנוחת עולמים גם הרב משה קרביצקי, בבית העלמין בבאר שבע. יהי זכרם ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר