לאחר תשעה חודשים

נתניהו עודכן בנושאים מדיניים - ולא ע"י בנט

ראש האופוזיציה מסרב להיפגש עם ראש הממשלה לשיחת העדכון החודשית, אך נועד עם מזכירו הצבאי של בנט, מספר ימים לאחר פתיחת מלחמת רוסיה-אוקראינה (פוליטיקה, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש האופוזיציה, אחד מסמלי השלטון במדינת ישראל, יכול על פי חוק להיפגש עם ראש הממשלה לפחות פגישה אחת בחודש, בה יעודכן בנושאים מדיניים וביטחוניים רגישים שעומדים על הפרק.

למרות זאת, תשעה חודשים מהשבעת ממשלת בנט-לפיד, וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, שב-12 השנים שקדמו היה בצד המעדכן, מסרב להיפגש עם ראש הממשלה הנוכחי, נפתלי בנט, ולהיות בצד המעודכן. הסיבה לכך טמונה, מן הסתם, בפוליטיקה, וברצון נתניהו שלא לתת לבנט את הלגיטימציה למקומו כמנהיג המדינה.

עם זאת, אמש (רביעי) דווח, ב'חדשות 12', כי לפני כשבועיים וחצי נועד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל, עם ראש האופוזיציה נתניהו בלשכתו בכנסת, כדי לעדכן אותו בנושאים מדיניים וביטחוניים.

הפגישה נעשתה לבקשת ראש הממשלה בנט, שהרגיש שעדכון ראש האופוזיציה הכרחי בתקופה נפיצה כל כך, הן מבחינת מלחמת רוסיה-אוקראינה והן מבחינת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, שנמצא על סף חתימה, שני נושאים שעמדו במרכז השיחה.

למרות הפגישה הזו, שמהווה התקדמות לאחר כמעט תשעה חודשים בהם ראש האופוזיציה לא ידע דברים רגישים הנסתרים מעיני הציבור, אין מדובר בשיחה שווה לזו שהייתה אמורה להתקיים עם ראש הממשלה, לפי שישנם נושאים שרק ראש הממשלה יודע, ושראש האופוזיציה יכול לקבל ממנו אך ורק בשיחה ביניהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר