בגלל רפורמת החקלאות

ליברמן אישר תכנית בלי תיאום, השמאל נקם

אחרי שהצליח להרגיז את האגף השמאלי בממשלה בשל העברת הרפורמה בחקלאות, בשמאל החליטו לנקום בשר ליברמן • המפלגות מסרבות לאשר העברות בוועדת הכספים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אחרי ששר האוצר אביגדור ליברמן, ושר החקלאות עודד פורר מישראל ביתנו העבירו רפורמה לפיה יוסר המכס על יבוא פירות וירקות, במפלגות כחול לבן, מרצ והעבודה משיבים מלחמה.

בשלושת המפלגות, בהן הלובי החקלאי חזק, החליטו כי אחרי שליברמן העביר את התכנית בלי תיאום - כל ההעברות התקציביות למשרדי הממשלה יוקפאו.

אתמול בוטלה ישיבת וועדת כספים שהייתה אמורה לאשר העברת תקציבים למשרדי ממשלה שונים - אלא שכאמור, בכחול לבן, העבודה ומרצ חסמו את ההצבעות ברגע האחרון.

כזכור, לפני כשבוע וחצי הכריז שר האוצר ליברמן על תכנית להסרת מכסי ייבוא - למרות ההתנגדות של הלובי החלקאי בממשלה.

בהודעת משרד האוצר הודגש כי יוגדל הסיוע "לאזרחים עובדים" תוך הכפלת התוספת למענק עבודה למשתכרי שכר נמוך. כמו כן יינתן מענק סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון וייבחנו צעדים להגברת התחרות בשוק המזון.

חלק מהרפורמה בחקלאות שאושרה במסגרת תקציב המדינה לשנים 2021-2022, חתם שר האוצר בתיאום עם שר החקלאות עודד פורר, על הצו להפחתת מכסים בפירות וירקות. הצו כולל ביטול מידי של המכס על מגוון פירות וירקות (אבוקדו, שום, אפונה, שעועית, תאנים, אננס, פירות יער, פטריות ועוד).

יתר המכסים על פירות וירקות טריים, קפואים ומשומרים, יופחתו באופן הדרגתי על פני חמש שנים כדי לשמור על החקלאות המקומית ולאפשר תקופת הסתגלות. הפחתת המכסים צפויה להגביר את רמת התחרות בענף ולהוזיל את מחירי הפירות והירקות בצורה משמעותית. סך החיסכון לצרכן הישראלי צפוי לעמוד על כ-820 שקל בשנה לכל משק בית בהבשלה מלאה.

לצד הפחתת המכסים, הרפורמה כוללת חבילת תמיכה רחבה לענף החקלאות בעלות של מאות מיליוני שקלים בשנה: תמיכה תקציבית ישירה לכל חקלאי פר דונם מעובד; הרחבת הטבות מס באמצעות חוק עידוד השקעות הון; תמיכה בסימון תוצרת מקומית; הוזלת התשומות לחקלאי (חומרי הדברה וכו'); והשקעה של מעל שני מיליארד שקלים עבור חדשנות והעלאת פריון בענף החקלאות. בנוסף, יינתנו מענקי השקעות וחדשנות לרכש ציוד ומכונות חדשניות, שיתופי פעולה עם סטארטאפים ועוד.

לשם יישום הרפורמה חתם שר האוצר על צו להפחתת המכס על פירות וירקות, ושר החקלאות מקדם תיקון לתקנות הגנת הצומח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר