התרגיל של גנץ

השר גנץ הפתיע והקדים את ביקורו בהודו

המתיחות בקואליציה מחריפה: אחרי "הנחתת" ביקור רה"מ בהודו על ראש שר הביטחון, החליט בני גנץ להקדים את ביקורו בכמה ימים, בכדי להגיע להודו לפני נפתלי בנט (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמה המתיחות בין בנט לגנץ חמורה? אחרי "הנחתת" ביקור רה"מ בהודו על ראש שר הביטחון, הוא מחליט להפתיע ולהקדים אותו בכמה ימים, לפני בנט.

מלשכת שר הביטחון בני גנץ נמסר כי השר ימריא ביום שלישי הבא בראש משלחת ביטחונית מורחבת לביקור מיוחד לציון 30 שנות יחסי ביטחון בין הודו לישראל. במסגרת הביקור יתקיימו דיונים עם שר ההגנה ההודי ראג'נאת סינג על העמקת ושיפור היחסים בין המדינות, וכן יתקיימו פגישות עם בכירים נוספים במערכת הביטחון ההודית.

לשר הביטחון יצטרפו ראש מפא"ת, ראש אבט"מ ומשלחת של בכירים בתעשיות הביטחוניות הישראליות.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט יגיע להודו בעוד כשבוע, בהזמנת ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, אך מאחורי הקלעים מתברר כי ביקור זה גורר זעם מגורם בכיר בקואליציה - שר הביטחון, בני גנץ.

ע"פ דיווח הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום', בלשכת שר הביטחון זועמים מכיוון שביקור ראש הממשלה ידחה את ביקור גנץ במדינה, על אף שנקבע קודם לכן. גנץ היה אמור להגיע להודו שלושה ימים לאחר בנט, עוד לפני שנקבע תאריך ביקורו של ראש הממשלה כאמור, וכעת הוא החליט להקדים את הביקור בכדי לעורר עניין רב יותר.

פגישת בנט ומודי תתקיים בסימן ציון 30 שנה לכינון יחסי ישראל-הודו, כשמטרת הביקור היא קידום וחיזוק הברית האסטרטגית בין המדינות, והרחבת הקשרים המדיניים. בנוסף, ידונו המנהיגים בהידוק שיתופי הפעולה במגוון תחומים, בהם חדשנות, כלכלה, מחקר ופיתוח, חקלאות ועוד.

כזכור, יחסי גנץ ושותפיו לקואליצייה בממשלה הנוכחית לא נחשבים לטובים, בלשון המעטה. גם בין גנץ לבנט אישית היחסים התקררו, והפיצוץ הפומבי הגיע במשבר חוק הפנסיות התקציביות, כאשר כחול לבן הכריזה על חרם הצבעות, שטלטל את הקואליציה למספר ימים.

בשעת פרסום הודעת לשכת בנט על טיסתו להודו, מסר ראש הממשלה: "אני שמח לצאת לביקור רשמי ראשון בהודו בהזמנתו של ידידי, ראש הממשלה מודי, כדי להמשיך להוביל ביחד את הדרך המשותפת ביחסי המדינות. מודי הוא האדם שהתניע מחדש את היחסים בין הודו וישראל, ויש לכך חשיבות היסטורית. אלו יחסים עמוקים בין שתי תרבויות ייחודיות, התרבות ההודית והתרבות היהודית, שנשענים על הערכה עמוקה ושיתופי פעולה משמעותיים. יש דברים רבים שנוכל ללמוד מההודים, וזה מה שאנו שואפים לעשות. יחד נרחיב את שיתופי הפעולה לתחומים נוספים - מחדשנות וטכנולוגיה, דרך ביטחון וסייבר, ועד חקלאות ואקלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר