בתמורה להקפאת חקיקה

המפגשים החשאים של החרדים עם בנט ולפיד

בחודשים האחרונים עמלו גורמים חרדים מטעם 'אגודת ישראל', לנסות וליצור הסכמה עם ממשלת בנט-לפיד, בתמורה להקפאת חקיקה אנטי-דתית • דרעי וגפני סירבו למגעים (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שפירא עם בני גנץ (צילום: ארכיון 'כיכר')

האם מתקיימים מגעים חשאיים בין ראשי הממשלה בנט ולפיד לפוליטיקאים החרדיים? על פי הפרסום הערב (ראשון) של עמית סגל, לאחרונה החלו מגעים עם מחותנו של האדמו"ר מגור.

על פי הפרסום, מחותנו של האדמו"ר מגור - יצחק שפירא, בנו של חבר הכנסת המיתולוגי אברהם מוניה שפירא, נציג חסידות גור בכנסת - הרבה שנים, ניהל לאחרונה מגעים.

שפירא, קיים בחודשים האחרונים סדרת פגישות עם שר החוץ לפיד וגם עם ראש הסגל של ראש הממשלה בנט, כאשר תחת אמתחתו הייתה ההצעה, של הקפאת חקיקה נגד החרדים (ובראש הרשימה - רפורמת הסלולר - החשובה מאוד לאדמו"ר מגור. י"ג), תמורת הבטחה של רשת ביטחון לממשלה, שלאחרונה החלה לחרוק.

שפירא, כך על פי הדיווח, טען בפני בנט ולפיד, כי הוא מגיע לא רק בשמו של האדמו"ר מגור, אלא בשמם של כמה רבנים ואדמ"ורים.

על פי הדיווח של סגל, אריה דרעי הבהיר לגבי המגעים הללו, כי פנו אליו עם ההצעה הזו לפני כמה שבועות. אך הוא החליט לדחות אותה על הסף - וכך גם גפני.

לפני מס' חודשים: בכירים בממשלה בביתו של יצחק שפירא

דרעי הסביר למקורביו - מדוע דחה את ההצעה: "אנחנו נחושים להפיל את הממשלה הרעה הזו. לגבי אגודת ישראל - שהם יסבירו את עצמם".

העיתונאי יעקב ריבלין הגיב לפרסום של סגל ואמר: "‏לשיחות של יצחק שפירא עם לפיד יש ערך כמו לשיחות של לפיד עם שר החוץ האמריקאי. רעש וצלצולים. אם מישהו חושב שש"ס ויהדות התורה יסכימו להודנא עם הממשלה -עם חוקי הגיור הגיוס והכשרות בתמורה להקפאת הרפורמה בטלפונים הכשרים- עוד חי בימים שהסיעה המרכזית ניהלה את היהדות החרדית. הימים האלה עברו".

יוסי אליטוב, הגיב אף הוא ואמר: "‏כבודו של רב יצחק שפירא במקומו מונח. אבל היכולת שלו לסלול תמיכה של חרדים בממשלה, זהה ליכולת של איוב קרא להביא להסכם שלום בין ישראל לאירן".

‏כפי שדווח ב'כיכר השבת', בחג הסוכות האחרון, בצל החרם החרדי על הממשלה המכהנת: איש העסקים החרדי הרב יצחק שפירא, ממקורביו של האדמו"ר מגור, אירח את בכירי הממשלה לשמחת בית השואבה בסוכה שבביתו בתל אביב.

באירוע השתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עומר בר לב, חברי הכנסת מש"ס משה אבוטבול ומשה ארבל, נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל ונוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר