הבוקר שאחרי הפיגוע הקשה

דאע"ש לקח אחריות, הנרצחים: לוחמי משמר הגבול בני 19

הותרו לפרסום שמותיהם של הנרצחים בפיגוע הירי המחריד הלילה בחדרה, כוחות מיוחדים של משמר הגבול פשטו על בתי מחבלים ועצרו חשודים בהפעלת טרור. ב'דאע"ש' לקחו אחריות לפיגוע (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נרצחי הפיגוע המחריד (צילום: דוברות המשטרה)

הפיגוע הקשה בחדרה: במהלך הלילה (בין ראשון לשני) הותרו לפרסום שמותיהם של הנרצחים, לוחמי משמר הגבול רש"ט יזן פלאח ז"ל והלוחמת רש"ט שיראל אבוקרט ז"ל.

רש"ט יזן פלאח ז"ל, בן 19, תושב כסרא סמיע. התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

רש"ט שיראל אבוקרט, בת 19, תושבת נתניה. התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

במשטרה העלו כוננות ברחבי הארץ בעקבות הפיגוע. החל מהבוקר צפויים מחסומי ביקורת בצירי הנסיעה המרכזיים.

בארגון הטרור הרצחני דאע"ש נטלו הלילה אחריות על הפיגוע החדרה. בהודעת הארגון צוין כי הפיגוע מתרחש ימים ספורים לאחר הטבח הקודם בבאר שבע, בו כזכור נרצחו ארבעה יהודים על קידוש השם.

במהלך הלילה, בעקבות הפיגוע הקשה, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בעיר חדרה, בראשותו של מ"מ ראש העיר בפועל ניר בן חיים, ובה התקבלו החלטות על התנהלות גורמי עיריית חדרה ביממה הקרובה במטרה להשיב את השקט לעיר ואת תחושת הביטחון לתושבים.

בין היתר הוחלט כי החל מהשעה 7:30 בבוקר, תתוגבר האבטחה בסביבת גני הילדים ומוסדות חינוך, לצורך כך יוסטו כלל כוחות הפיקוח והשיטור העירוניים למשימת האבטחה. כמו כן היום יפעל קו חם להורים ולתלמידים בעיר חדרה למתן מענה רגשי ונפשי מטעם השירות הפסיכולוגי.

מ"מ רה"ע בפועל, ניר בן חיים: "עברנו ערב לא פשוט ואנחנו נפעל על מנת להשיב את השגרה לעיר ולדאוג לתחושת הביטחון של תושבי העיר. כוחות העירייה גם בביטחון וגם בפיקוח יוסטו לאבטחת גני הילדים. אני יודע שהתחושות שלנו קשות, אבל אנחנו סומכים על כוחות הביטחון שיעשו את המלאכה ויתנו לנו את ההגנה הנדרשת לקיום שגרת חיים תקינה".

עוד הוסיף ממלא מקום ראש העיר ואמר: "עיריית חדרה תעמיד הלילה ומחר שירות סיוע לכל מי שמרגיש מצוקה נפשית או חרדה ואנחנו נתגבר את השירות בהתאם לצורך. חדרה תשמור על שגרה מלאה בעיר ורציפות תפקודית למרות הפיגוע הקשה. זוהי העוצמה והחוסן שלנו שנדרשים בשעה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר