גל טרור

תשעה פיגועי טרור בתוך חודש: שישה נרצחו

הפיגוע הרצחני אמש בחדרה הוא פיגוע הטרור התשיעי במהלך החודש האחרון ובמערכת הביטחון מתגבשת התפיסה והחשש כי מדובר בגל טרור חדש שהולך ומתפשט (ביטחון)

זירת הפיגוע בחדרה (צילום: דוברות המשטרה)

הפיגוע אמש (ראשון) בחדרה הוא פיגוע הטרור התשיעי במהלך החודש האחרון ובמערכת הביטחון מתגבשת התפיסה כי מדובר בגל טרור חדש שהולך ומתפשט.

בחסדי שמים רוב הפיגועים הסתיימו בפציעות בלבד, אך הפיגוע אתמול בו נרצחו שני לוחמי משמר הגבול והפיגוע בבאר שבע בו נרצחו ארבעה בני אדם, מציבים מספרים קשים במיוחד שלא ראינו כבר שנים.

מתחילת חודש מרץ התרחשו תשעה פיגועי טרור ברחבי הארץ (שלושה מהם בירושלים). בסך הכול נפגעו 25 בני אדם, מתוכם נרצחו 6.

הפיגוע בחדרה חריג בשל העובדה שמדובר בשני מחבלים שהם ערבים ישראלים תושבי אום אל פאחם. השניים היו מצוידים בנשק ותחמושת רבה מה שמעורר דאגה רבה במערכת הביטחון שישנם תאי טרור נוספים בתוך שטחי ישראל ולא רק ביהודה ושומרון.

גל הטרור מצטרף להסתה ברשתות החברתיות הערביות בטענה שפסגת הנגב בה השתתפו שרי החוץ של מרוקו, איחוד האמירויות, בחריין ומצריים נועדה כדי להביא להשתלטות יהודית על הר הבית וישנן קריאות לחבל בה, מה שאולי גרם לפיגוע המחריד אמש.

חודש הרמדאן, שיחל בשבת הקרובה, הוא חודש מתוח בדרך כלל מבחינה ביטחונית ובמערכת הביטחון חוששים כי גל הטרור אף יתעצם במהלכו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר