תיאורים מהזירה

אמו של הפצוע שחזרה: "אמר 'ירו בי', והשיחה התנתקה"

נהג האוטובוס סיפר: "ראיתי במראה, סגרתי הדלת וברחתי, מיד הבנתי שזה פיגוע טרור" • העובד בחנות הסמוכה: יצאנו בריצה לכיוון האירוע" • תושבים משחזרים את הפיגוע (אנשים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הפיגוע בחדרה, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפיגוע בחדרה: שאולי, בעלי השווארמייה הסמוכה למקום הפיגוע, שחזר הבוקר (שני), בראיון שהעניק לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103fm את רגעי הפיגוע הקשה שבו נרצחו שני לוחמי מג"ב, ששמותיהם הותרו לפרסום הלילה.

"ראיתי מיליון ניידות, כבישים חסומים", תיאר שאולי את הרגעים שבהם הגיע למקום. "אחד העובדים התקשר אליי בפראנויה, אמר ש'יורים', ושאל 'מה זה?' בהתחלה הם חשבו שזה קפצונים, לא תיארו לעצמם שזה פיגוע. נסעתי בשיא המהירות, הגעתי וראיתי שם סופר בלגן".

אחד מעובדי השווארמייה סיפר בראיון ל-103FM: "בהתחלה שמענו, כמו זיקוקים, והמשכנו לעבוד כרגיל. אחרי 5 דקות שמענו צרור, כאילו מקלעים, M16. בסוף יצאנו בריצה לכיוון האירוע".

לדבריו, "שני מסתערבים שאכלו אצלנו במסעדה, אמרו לי, 'אתה תחזור, אנחנו הולכים'. הם הוציאו את הנשק שלהם ונכנסו ישר לזירת האירוע. אני חזרתי למסעדה, סגרתי את הדלת הקדמית של המסעדה ואמרתי לכל הלקוחות שייכנסו כמה שיותר מהר למטבח. כולנו נכנסו לתוך המטבח הפנימי עד שנרגע המצב".

‏נעמי חזן, אמו של אייל שנפצע בפיגוע שחזרה ברדיו 103fm: ״הוא התקשר ואמר ׳ירו בי ואני בסדר׳ והשיחה התנתקה. לקח לנו הרבה זמן להגיע לבית חולים כי אנחנו מבית שאן. אני לא מאחלת לאף אמא בישראל להרגיש את זה״.

נהג האוטובוס של חברת 'קווים', שהמחבלים ירו לעבר נוסעיו לאחר שירדו ממנו, שחזר אמש ל-N12: "ראיתי מה קורה מאחוריי דרך המראה, למרות שבמראה קשה לראות כי יש חושך. סגרתי את הדלת וברחתי משם. הבנתי שזה פיגוע טרור".

במהלך הפיגוע, שהחל אמש בסביבות השעה תשע בערב החלו שני ערבים עם נשק החלו לירות בעוברים ובשבים ברחוב הרברט סמואל בחדרה הם פצעו 12 איש. שני אזרחים ישראלים - נקבע מותם בזירה. שני היורים חוסלו על ידי כוחות משטרה שהיו באזור.

חובש בכיר במד"א ויקי קלי סיפר: "ראינו 6 נפגעים שוכבים חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של 2 קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

מחברת קווים נמסר כי "במהלך נסיעה של קו 79 מחדרה לאור עקיבא נשמעו קולות ירי מחוץ לאוטובוס. הנהג פתח בנסיעה ונמלט מהזירה על מנת למנוע פגיעה בנוסעי האוטובוס. אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".

ממד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה, 4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה גברים כבני 20 ושניים במצב בינוני גבר כבן 45 וצעירה כבת 20. בשטח מטופלים 2 נפגעים נוספים ובנוסף 2 המפגעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר