דריכות בכוחות הביטחון

מחדל מודיעיני: 'דאע"ש' מרים ראש בארץ, צפוי גל מעצרים

נבדק קשר בין המחבל בבאר שבע למחבלים בחדרה • אחרי המחדל המודיעיני ב'שב"כ' יבצעו גל של מעצרי מנע ויתפסו תומכים של ארגון הטרור הקיצוני דאעש • 5 חשודים כבר נעצרו הלילה (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בחדרה, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גל טרור רצחני שוטף את הארץ בשבוע האחרון: ביום שלישי שעבר, לפני שישה ימים בלבד, זה היה בבאר שבע, שם נרצחו ארבעה יהודים על קידוש השם ונפצעו שתיים, ואתמול (ראשון), בשעת ערב, זה היה בחדרה, שם נרצחו שני לוחמי מג"ב ונפצעו לפחות עשרה. הבוקר מצבו של אחד מהפצועים עדיין מוגדר קשה מאוד.

יש הרבה מן המשותף לשני הפיגועים הללו: שניהם פיגועים רצחניים בביצוע פעילי ארגון הטרור דאע"ש. בשניהם המפגעים המחבלים מגיעים מיומנים למקומות ספציפיים, שככל הנראה תכננו מראש.

בשב״כ בודקים אם היה קשר בין המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע למחבלים שביצעו אמש את הפיגועים בחדרה. נוסף על כך בודקים בשירות הביטחון הכללי אם ארגון הטרור דאע"ש מנסה להרים את ראשו בישראל.

הפיגוע המחריד אמש בחדרה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות הפיגועים הקשים, מערכת הביטחון בישראל עורכת בדיקות נרחבות במישור המודיעיני אחר אנשים שיש להם רקע של תמיכה בארגון הטרור הקיצוני. המשטרה אף עצרה מספר חשודים כאלה הבוקר.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שאומת כחולה בנגיף הקורונה, ציין הבוקר כי "‏פיגוע שני של תומכי דאעש בתוך ישראל, מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש. וכך נעשה". בנט הוסיף: "אני קורא לאזרחים להמשיך לגלות ערנות", וחתם: "יחד, נוכל גם לאויב הזה".

הפיגוע המחריד אמש בחדרה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה ושירות הבטחון הכללי ביצעו הלילה פעילות יזומה באום אל פאחם במהלכה בוצעו חיפושים במספר בתים בעיר.

במהלך החיפושים שבוצעו בהובלת שב"כ יחד עם שוטרי תחנת המשטרה באום אל פאחם ובהשתתפות לוחמי היס"מ, מג"ב וכוחות מיוחדים אחרים של מג"ב אותרו ונתפסו כלי נשק מסוג אקדח ורובה אייר סופט, מכשירי סלולאר, מסמכים ומחשבים וכן טבעות וספרים המזוהים עם תנועת דעא"ש.

הנרצחים בפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

בתום החיפושים עצרו הכוחות 3 תושבי המקום החשודים בהזדהות והשתייכות לארגון טרור. 2 חשודים נוספים נעצרו במקומות אחרים.

ממשטרת ישראל נמסר: "שוטרי מחוז חוף יחד עם לוחמי מג"ב ערוכים לפעילות ביטחון שוטף בערים וביישובים בגזרת המחוז, פריסת מחסומים בצירים, נוכחות ובולטות במרכזי הערים ובמוקדים הומי קהל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר