בעקבות הפיגועים

ארבעת הצעדים של בנט למלחמה בטרור

בעקבות הפיגועים האחרונים כינס ראש הממשלה בנט הערכת מצב ביטחונית בסיומן הוחלט על שורת צעדי מנע, בהן; מעצרים מינהליים, תגבור כוחות, ניטור השיח ברשתות החברתיות ועוד (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנט, אתמול (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לאחר הפיגוע הרצחני אמש (ראשון) בעיר חדרה ובעקבות שורת הפיגועים בחודש האחרון, כינס ראש הממשלה נפתלי בנט, לפני שעה קלה, הערכת מצב ביטחונית - מביתו, בשל הידבקותו בנגיף הקורונה.

בדיון הוצגה תמונת המצב המבצעית והמודיעינית נוכח פיגועי הימים האחרונים. בדיון השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה וגורמים נוספים.

ראש הממשלה הדגיש, כי מדובר במצב חדש שמצריך היערכות והתאמה של מערכת הביטחון לנסיבות, במסגרתן חלקים קיצוניים בחברה הערבית, המוכוונים ע"י אידיאולוגיה איסלאמיסטית קיצונית, נוקטים בפעולות טרור ופוגעים בחיי אדם.

בסיום הדיון, הציג בנט את ההנחיות החדשות, שינסו להתגבר על הטרור הערבי בשבועות האחרונים. ההנחיה הראשונה הייתה, המשך מאמץ מבצעי נרחב, ע"י מגוון כלים (בהם משפטיים, כלכליים, מודיעיניים ודיגיטליים) בכלל הזירות, לרבות פעולות חקירה גלויות וסמויות, במטרה למנוע אירועים נוספים ולמצות את הדין עם מי שסייעו להוצאת הפיגועים אל הפועל.

בנט הורה גם על תגבור כוחות של גורמי הביטחון, בדגש על מוקדי חיכוך, באופן מיידי ועד ליום העצמאות וכן הרחבת מדיניות נשיאת נשק ע"י חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים.

בנט הנחה עוד על שימוש בצווי הגבלה ובמעצרים מנהליים כלפי פעילי טרור, במקרים המתאימים בהם ניתן יהיה להציג תשתית משפטית מתאימה.

גם במישור החברתי, הורה בנט לפעול לניטור השיח ברשתות החברתיות, זיהוי גורמים מסיתים ומפגעים פוטנציאליים ונקיטת הצעדים המתאימים נגדם.

כמו כן הורה ראש הממשלה, על שימור וחיזוק השיח עם מנהיגי ציבור ומובילי דעה בציבור הערבי במטרה לשמר את היציבות. ועל המשך והרחבת מבצעי החרמת נשק במקומות הרלוונטיים ע"י משטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר