'כפירה, שנאה ורדיפה' | צפו

נחשף: כך ח"כ קריב ינסה לבלום את בתי הדין הרבניים

הניסיון לפגוע בקודשי ישראל: הח"כ הרפורמי, העלה היום את שאיפותיו - איך למגר את הסמכות של בתי הדין, כאשר הוא הודיע כי ימנה גם דיינות ויבטל את בית הדין הגדול • צפו (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גלעד קריב בדיון בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך דיון ארוך שנערך בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, חשף היו"ר הרפורמי של הוועדה, חבר הכנסת גלעד קריב, את תוכניתו הכוללת שורת צעדים שיחלישו את מערכת בתי הדין הרבניים.

על פי הידוע עד כה, קריב מקדמת את היוזמות הבאות שאת חלקן הוא ינסה להגיש כהצעות חוק, כבר בפתח מושב הקיץ: חוק נציגות הציבור בדיינים - השתתפות נשים במערך השפיטה של בתי הדין הרבניים בתיקי גירושין. חוק סיוע כלכלי לנשים - חיוב דיינים לעבור קורס מיוחד ל'פתרונות הלכתיים' בנושא הנישואין והגירושין. בחינת מדיניות השפיטה של הדיינים בבתי הדין. ביטול בית הדין הגדול והזכות לערער לאחר מתן גט. הטלת סנקציות מרגע המלצה לגט ולא מרגע הפסיקה ולא כפי שנפסק בהלכה.

כמו כן, חבר הכנסת קריב קרא לארגוני הנשים לשלוח אליו יוזמות חקיקה והוראות מנהליות בכדי שהוא יוכל לבצען.

ח"כ אורי מקלב תקף בחריפות את כוונתו של קריב לצאת למסע רדיפה כנגד בתי הדין ואמר: "מה שעומד לנגד עיניו של קריב הינה 'כפירה, שנאה, רשע ורדיפה כנגד בתי הדין. לדברי קריב, סמכות בתי הדין לא נגזרת מדיני השולחן ערוך אלא מדיני מדינת ישראל".

"בדבריו", הוסיף ח"כ מקלב, "משרטט קריב את תכניותיו הזדוניות כנגד בתי הדין הרבנים".

קריב ענה בהתרסה ואמר למקלב: "יש פה ביטוח לאומי. אסירי ציון מקבלים קצבה מיוחדת?, מבחינתי הן 'אסירות ציון', רק שמי שאוסר אותן זו ציון וירושלים, הרשות השופטת הרבנית בישראל שותפה למאסרן, יש לבתי הדין כלים אך הם מסרבים להפעיל אותם. ולדבריו כאשר יש דיינים 'אמיצים' כולנו רואים מה קורה".

"אם אתם רוצים שאנחנו נעשה פה דיון שיספר מה קרה במקרים מסוימים בביה"ד בצפת ובעוד מקומות - נעשה זאת, נעבור על הפטשקווילים", איים קריב.

עוד הוסיף קריב ואמר: "נקדם פה החלטה כי בית דין שפסק גט לאישה נגמר הדיון, (בית הדין לא יוכל לחזור בו גם במקרה שנמצאו עובדות חדשות ואחרות) אין זכות ערעורים בבית הדין הגדול, נחתם גט - יש גט. ההצעה הזו תונח ביום הראשון של המושב הבא, והיא תנוסח יחד עם הארגונים, אמר קריב בהתרסה".

לגבי נציגות ציבור אמר קריב: "אנחנו נקדם את ההצעה לנציגות ציבור. בעבר התנגדתם בבתי הדין הרבניים גם לטוענות רבניות, אנחנו זוכרים את הימים האלה, כעת תתרגלו גם לנציגות ציבור, (מדובר בנציגות ציבור שיהיו יחד בהרכבי הדיינים בבתי הדין הרבניים). אני לא אסכים למדיניות הפעלת הסנקציות שלכם בניגוד לחוק. החוק מחייב הפעלת סנקציות כאשר יש המלצה לגט, ולא בחיוב גט וכפי שאתם עושים. אם צריך להבהיר את החוק נבהיר אותו".

"לא נפתור אתכם מלתת לנו דין וחשבון מה המדיניות שאותה אתם מיישמים, אני מבקש מארגוני הנשים להציף אותנו ברעיונות מה ניתן עוד לעשות בחקיקה ופעולות נוספות. בתחילת המושב אני אקיים דיון שיתמקד במדיניות השפיטה, נשאל אותכם איזה הכשרות הועברו בחמש שנים האחרונות לגבי פתרונות הלכתיים יצירתיים, מה הכשרתם את הדיינים, זו הסמכות הפיקוח הפרלמנטרי", אמר קריב.

קריב הוסיף להתריס כנגד בתי הדין ואמר: "המחשבה כי בתי הדין יבאו לפה ולא יתנו דין וחשבון על מדיניות השפיטה שלהם מלמדת על חוסר הבנה בין תפקיד השופטת לרשות הפרלמנטרית. סמכות בתי הדין לא נגזרת מדיני השולחן ערוך אלא מדיני מדינת ישראל שקבעו כי הדין המהותי הוא דין תורה, אך הסמכות שלכם היא ממה שקבעו בבית הזה, ולכן אתם תתנו דין וחשבון על כך. בתי הדין הרבניים חושבים כי הם פועלים כאקס טריטוריה של הרשות השופטת".

"אני פונה לחברותי מארגוני הנשים, תבנו מפת דרכים משותפת, של צעדים מנהליים ויוזמות חקיקה שנוכל לקדם כאן בבית הזה", סיכם.

מקלב תקף ואמר: "'קריב נושך כחמור כל מה שסביב ההלכה והפסיקה, הוא לא בוחל בדבר, מכפיש ומשמיץ הכל כדי לעורר ריב ומדון כמסורת התנועה אליה הוא משתייך. קריב מתנכל לבתי הדין על חשבונם של העגונות, יוצא כנגד הפעילות הירואית של והמסורה של בתי הדין להתיר נשים עגונות וזאת תוך שיתוף פעולה עם ארגוני הרפורמים, כל מה שעומד לנגד עיניו של קריב הינה כפירה, שנאה, רשע ורדיפה כנגד בתי הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר