18 חודשי מאסר

אלו נימוקי השופט שהקל על המחבל מחדרה

הוא ניסה לברוח לסוריה ולהצטרף לדעאש, נתפס והועמד לדין, אך השופט אהוד קפלן בחר להקל בגזר הדן ושלח את המחבל, מהפיגוע בחדרה, ל-18 חודשי מאסר בלבד; אלו נימוקיו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בחדרה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המחבל איברהים אגבריה שביצע את פיגוע הירי אתמול (ראשון) בחדרה יחד עם בן דודו איימן אגבריה, ניסה להצטרף לדעאש לפני מספר שנים ונעצר לפני שחצה את הגבול. משפחתו פנתה אל המשטרה וכך הביאה למעצרו.

הפרקליטות דרשה להטיל על הנאשם בין כשנתיים לשלוש שנות מאסר אבל השופט אהוד קפלן מבית משפט השלום בחדרה הטיל עליו רק 18 חודשי מאסר ונימק את ההחלטה בין היתר בגילו הצעיר, עברו הנקי וחרטתו ועוד.

אחיו של המחבל, שבמהלך המשפט כבר שירת חמש שנים במשטרת ישראל, ביקש מהשופט להקל איתו רגע לפני גזר הדין.

האח השוטר אמר במהלך המשפט: "כשגילינו לפתע שאברהים משאיר מכתב ויוצא לחו"ל, וכמו שהתפקיד דורש ממני, דיווחנו לגורמים המטפלים ובעזרתי הוא פה, אנחנו קודם כל ולפני הכל תומכים בו. היה לנו קשה שהוא יצא לחו"ל. זה היה לנו כמעט כמו אבל. אני אומנם אח גדול שלו, אבל אני כמו אבא שלו כי אבא שלי נפטר כשהיינו קטנים.

"אנחנו בטוחים שכמה שיקח תקופה של העונש שלו, אנחנו תומכים בו עד הסוף שיחזור לשגרה, יעבוד, יקים משפחה. אני רוצה לציין שאחרי שהתגייסתי למשטרה, ובמשפחה נחשפו מה זה לדבר עם משטרה, אברהים שוכנע שהוא רוצה להתגייס למשטרה ורצה להתגייס ליס"מ, ובגלל שהעברית שלו היתה ברמה נמוכה הוא רצה להתחיל קורס עברית, אבל בגלל המצב הכלכלי הוא דחה את זה קצת, התחיל לעבוד, ואז קרה מה שקרה".

השופט אהוד קפלן הטיל על הנאשם רק 18 חודשי מאסר וכתב: "הנאשם יליד שנת 1993, הורשע על פי הודאתו בעבירות של ניסיון ליציאה מהארץ שלא כדין וניסיון חברות בארגון טרור. עובר ליציאתו מהארץ, פיתח הנאשם הזדהות אידיאולוגית עם ארגון דאע"ש, ובשלב מסוים יצא לטורקיה במטרה להגיע לסוריה ולהצטרף לארגון.

"הוא נעצר על ידי שלטונות טורקיה סמוך לגבול הסורי וגורש לישראל. ארגון המדינה האיסלאמית שם לו למטרה להילחם בכל המשטרים "הכופרים" (אלו שאינם הולכים בדרך האיסלאם) ומדינת ישראל בכלל זה. לכן הוכרז הארגון כארגון טרור. האיסור על יציאת אזרחי ישראל למדינות אויב (סוריה היא מדינת אויב) נובע מהחשש שיעברו שם הכשרה שתנוצל לפח"ע בתחומי ישראל, או תעודד, אידיאולוגית ומעשית, פעילות עוינת לישראל.

"בקביעת העונש בתוך המתחם יש לקחת בחשבון את הודאת הנאשם, את גילו הצעיר, את עברו הנקי, את חרטתו, את התסקיר החיובי יחסית שניתן בעניינו המלמד שהפנים את חומרת מעשיו אך לא בא בהמלצות שיקומיות שאינם מתאימות לעבירות מסוג זה, ואת היותו בן למשפחה נורמטיבית שדיווחה לרשויות מיד כשגילתה מכתב שהשאיר אחריו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר