הלווית הנרצחים בפיגוע

"שיראל שלי קומי! איך לא שמרתי עלייך?" זעקה האם

שני לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע הירי, הובאו היום למנוחות. מפקדיהם ספדו להם ואמרו כי במותם מנעו שיראל ויזן פיגוע רב נפגעים, וסיפרו על אישיותם המיוחדת של הנרצחים (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
על קברה של שיראל אבוקרט (צילום: Shir Torem/Flash90)

אלפי בני אדם ליוו היום (שני) את שני לוחמי מג"ב שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחדרה והובאו למנוחות. הלוויתה של רב-שוטר שיראל אבוקרט התקיימה בשעות האחרונות לבית העלמין הצבאי שבנתניה. עין לא נותרה יבשה כשדבורה - אמה של שיראל שלא יכלה לשאת את הטרגדיה וזעקה מעל הקבר הטרי: "שיראל שלי קומי. איך לא שמרתי עליך? רוצה אותך בת שלי, קומי".

מוקדם יותר התקיימה הלוויתו של רב-שוטר יזן פלאח שנורה אף הוא בפיגוע אתמול, והובא למנוחות בבית העלמין ביישוב כסרא-סמיע.

בת דודתה של שיראל ציינה במהלך ההלוויה כי שיראל תמיד חלמה לשרת במג"ב ובמשטרת ישראל, וציינה את מידותיה הטובות ואת אישיותה המיוחדת. "מה שאומרים נכון - אלוקים לוקח קודם את הטובים. מבטיחה שלא נשכח אותך, כי אי אפשר לשכוח אותך", הוסיפה בת הדודה.

גם תנ"צ יצחק בריק, סגן מפקד מג"ב ספד לשיראל וסיפר כי שיראל עלתה מצרפת בשל רצונה לשרת במג"ב. "שיראל, שנולדה בניכר, גדלה במשפחה ציוניות ועלתה כדי לשרת את מדינתה. בגופה היא מנעה פיגוע רב-נפגעים", אמר סגן המפקד.

כאמור, מוקדם יותר התקיימה הלוויתו של רב-שוטר יזן פלאח. מנהיגה של העדה הדרוזית בישראל שייח' מוואפק טריף ספד לפלאח ואמר כי "אין מעמד קשה וכואב יותר מאשר לעמוד מול ארון של צעיר שלא מלאו לו 20 שנה, שנרצח על ידי קיצוניים טרוריסטים צמאי דם. הוא היה חייכן ואהוב ואיננו עוד. נותרו רק תמונות שלו עם החיוך הכובש". טריף אף ניצל את המעמד, וקרא לממשלה להכריז על אישור מתאר ובתים בישובים הדרוזים, כתגובה לפיגוע הירי.

השר לבט"פ עומר בר לב ספד ליזן וסיפר כי גם אביו שירת בשירותי הביטחון הישראלי במשך שנים רבות. הוא הוסיף וציטט את חבריו של פלאח שאמרו ש"יזן היה בחור צנוע חייכני וערכי, שהמוטיבציה שלו הייתה לשם דבר".

שר המשפטים גדעון סער ספד אף הוא ליזן ואמר כי יזן היה חייכן וחברותי ותמיד עזר והתחשב לכולם. הוא הוסיף ואמר כי יזן רצה תמיד להיות בחזית ולהשתתף בפעולות מורכבות אולם דווקא בחדרה הוא השיגו אותו כדורי המרצחים.

רב פקד משה כהן, מפקדו של יזן אמר בהספדו כי חבריו לפלוגה מתקשים להתמודד עם לכתו. עוד ציין המפקד כי במותו מנע יזן אסון גדול בהרבה, וכי הוא מת מות גיבורים. "המפגעים היו חמושים בנשקים ובשנאה", אמר כהן והוסיף כי "התגובה של לוחמי מג"ב הביאה לחיסולם. שיראל ויזן היו בקו הראשון, והיוו חומה בצורה".

"יזן, בחרת בדרך שדורשת הקרבה ומסירות", הוסיף כהן בהספדו. "שאפת להתקדם ולהצליח, הענקת מעצמך לאחרים והשרית אווירה טובה וחיובית בכל מקום אליו הגעת. תהום גדולה נפערה בפלוגה עם לכתך. חבריך לנשק ומפקדיך מסרבים להאמין ומתאחדים סביב הדמות המיוחדת שהיית", הוסיף רב פקד משה כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר